Thursday, May 30, 2013

Kargo Ne Getirdi? #3

Scala'dan pazartesi günü sipariş ettiğim kitaplar bugün elime ulaşabildi. Açar açmaz yazayım dedim yazımı.

  • Kusursuz Kimya
  • Düşüş
  • Kolay
  • Tanrıçanın Savaşı
  • Benim İçin Öl
Uzun zamandır okumak istediğim kitaplar hepsi. Kusursuz Kimya hariç; o biraz piyango oldu. Goodreads listelerinde başlarda görünce biraz şaşırdım. Şaşırmamın nedeni Perfect Chemistry'nin bizim Kusursuz Kimya olduğunu anlamam idi. Ne diyeyim, Kusursuz Kimya'nın kapağını görünce Fifty Shades tarzı bir romandır demiştim. Kapağının alakasız bir şekilde On Dublin Street'ten alıntı olmasıyla ilgili olabilir. Meğersem YA bir aşk romanıymış.
Ayrıca şöyle bir not düşeyim, kitabın Artemis Yayınları'ndan çıktığını ve seri olduğunu öğrenince keşke almasaydım dedim. Bir yayınevinden dolayı "keşke kitabı almasaydım" demek ne kadar kötü bir şey değil mi?   Artemis'in yayın politikasının değişmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Belki öyle değil, ama bana ve çoğu kişiye fazla ilgisiz geliyorlar. Bir kere yazmışlardı "Biz Türkiye'nin Penguin'iyiz" diye. İlgisiz, çabuk sinirlenen ve basım kalitesi yerlerde sürünen bir Penguin. Kitapların kapaklarına, baskılarına bakıyorum; tamam, hiçbiri yurt dışı kalitesinde değil ama Artemis hepsinden aşağıda görünüyor bana. En azından kapakları mat yapsalar... Gelirsiz bir yayınevi de değil, Türkiye'deki en büyük hasılata sahip üç yayınevinden biri olabilir ama  basım kalitesi ile ilgili yapılan şeyler sıfır.
Bir de kargoya genel olarak değinmek istiyorum, içinden bir tane bile ayraç çıkmaması beni çok üzdü. Oysa ufak bir şeyler görmeyi isterdim. Ama Scala'dan hiçbir alışverişimde karşılaşamadım daha. 

Beni en çok sevindiren şey ise masamda bulduğum ufak hediye paketi idi. Dün gece geç saatlerde abim geldi eve, sabah erken çıktığım için görememiştim, eve geldiğimde de yoktu. Hediye paketinin ondan olduğunu hemen anladım. İçinden de beni çok sevindiren bir şey çıktı:


Açlık Oyunları koleksiyonum giderek büyüyor! Sıradaki hedefim ise koleksiyon bebekleri.



No comments:

Post a Comment