Wednesday, October 22, 2014

Anime İncelemesi: DRAMAtical Murder



Anime: DRAMAtical Murder
Tür: Aksiyon, Bilim-kurgu, Gizem
Bölüm Sayısı: 12/12+
Yapım Yılı: 2014


Gelecek bir zamanda, sanal (siber) dövüş oyunu olan "Rhyme"; insanlar arasında inanılmaz derecede popülerdir. Bu yıllarda insanlar, çok kullanışlı olan "Al" bilgisayarlara yani "AllMates"lere sahiptir."Aoba Seragaki"; Midorijima adasında büyükannesiyle kalan, "Heibon" adındaki eskicide çalışıp sıradan hayatı olan bir gençtir. Arkadaşlarının aksine ne "Rhyme" adlı oyuna ne de bir gruba katılır.Ancak adada bazı insanların kaybolduğu söylentileri yayılınca, günlük yaşamındaki sıradanlığı korumak için adanın arkasında yatan gizemi Aoba'nın kendisinin çözmesi gerekir.


Bir arkadaşımın, karakterlerinin çok iyi olduğunu ve sahnelerine göz atmam gerektiğini söylemesi üzerine, geçtiğimiz günlerde DRAMAtical Murder'a başladım.

Uzun zamandır anime dünyasının içindeyim ve bir sürü seriyi (genellikle de en popülerlerini) devirdiğimden dolayı artık biraz daha farklı ama keyifli bir anime arıyordum. Genelde ciddi, kanlı-bıçaklı ve trajedi yüklü animelerden hoşlanıyorum, ki son zamanlarda da izlediğim tüm seriler böyleydi, Tokyo Ghoul'dan sonra döngüyü kırarak biraz daha renkli ama vıcık olmayan bir anime izleyeyim derken Dmmd'nin iyi bir seçim olacağını düşündüm.

Dmmd, gelecekte geçen bir seri. Bilgisayarların ve robotların yaşamın kalbi haline geldiği dönemde, gençler genellikle bir çeteye/gruba bağlı yaşıyordur. Bazı gruplar sadece eğlence ve arkadaşlık adına olsa da bazıları aslında daha derin işler peşindedir. Ryhme adı verilen siber oyun sahası, illegal de olsa, bu grupların arasında inanılmaz şekilde popülerdir. 
Baş karakterimiz Aoba bir işaretsizdir. Yani kendisi hemen hemen herkesin aksine bir çetede değildir ve Rhyme'le de ilgilenmez.
Bazı kimselerin kaybolması ve hayatına tuhaf bir şekilde yeni insanların dahil olması üzerine Aoba, kendini çözülmesi gereken büyük bir gizemin içinde bulur.


Animenin çizimleri gerçekten göz doldurucu, özellikle karakterlerin çizimleri benim çok hoşuma gitti. Mangaka bu konunun hakkını vermiş. 

Animenin konusu başta bana oldukça ilgi çekici geldi, bilim-kurguyu ve teknolojiyi sevenlerin ilgisini çekmemesi zaten mümkün değil gibi; ne var ki böyle bir konu kesinlikle daha derin işlenebilirdi. Bu şekilde kötü mü? Hayır. Ancak büyük potansiyele sahip bir kurgu az da olsa harcanmış gibi geldi bana. Bölümlerin senaryosu daha düzenli yazılsaydı, daha sürükleyici ve merak uyandıran bir seri konulabilirdi önümüze. 
Animede önde olan altı karakter var: Aoba, Koujaku, Mink, Noiz, Clear ve Aoba'nın AllMate'i(hayvan görünümlü bilgisayarı) Ren. Bunun dışında tabii ki önemli karakterler var; ancak yer kaplama bakımından bu altı karakter önde. Karakterlerin çizimleri gerçekten çok hoş, peki ya özellikleri? 
Aoba'yı sevmedim diyemem, sevdim, ama ondan daha çok beğendiğim bir karakter varsa o da Noiz isimli sarışındır. Seride her karakterin hikayesi bize sunuluyor, bunlardan en çok ilgimi çeken hikaye Noiz'a aitti açıkçası, bazıları biraz zorlama geldi. Örneğin Mink karakterini başından beri sevemedim, Aoba'nın babaannesine de ısınamadım hiç. Öte yandan Clear karakteri başlarda favorilerimdendi, Mizuki de öyle.
Dmmd hakkında size söylemem gereken bir şey var, o da animede görebileceğiniz tek kız karakterinin Aoba'nın babaannesi olduğu. Pek çok kişinin sandığı aksine anime bir yaoi değil; ancak baştan aşağı bromance. İnternetteki o tarz resimlerin bir kısmı fanfiction, bir kısmı da yanılmıyorsam animenin oyununa ve OVA'larına ait; ama animenin asıl bölümlerinde yaoi yok. Yine de dediğim gibi anime sırf erkek. -başta Sei karakterine çok güzel kızmış, animeye feminenlik geldi demiştim ama sonradan öğreniyoruz ki o da erkekmiş-

Eğer bolca bromance sizi rahatsız etmeyecekse, renkli, baştan savma olmayan, eğlenceli bir anime arıyorsanız DRAMAtical Murder size göre olabilir. Açıkçası, daha önce fazla anime izlememişseniz pek tavsiye etmiyorum çünkü çok daha güzel seriler var; ama benim gibi yeni tatlar arıyorsanız bir göz atın derim, eğlenceli bir seri.

Yeni animelerde, kitaplarda, filmlerde görüşmek üzere. Özgür günler!

No comments:

Post a Comment