Wednesday, October 29, 2014

İnceleme: Benim Bütün Arkadaşlarım Süper Kahraman


Kitap: Benim Bütün Arkadaşlarım Süper Kahraman
Orijinal Adı: All My Friends Are Superheroes
Yazar: Andrew Kaufman
Yayıncı: Arkabahçe Yayınları
Goodreads Puanı: 3.90 (3.431 oy)
Sayfa Sayısı: 100


"Tom'un Bütün arkadaşları gerçekten de süper kahraman. Mesela Kulak, Amfibik, Miskin ve Ters. Hatta Tom'un karısı Mükemmel de süper kahraman. Ne yazık ki Mükemmel düğün gecesinde Tom'un görünmez olduğuna inanması için hipnotize edildi. Tom ne yaparsa yapsın Mükemmel'e görünemiyor. Düğünden altı ay sonra, Tom'un çekip gittiğine ikna oluyor. Mükemmel Vancouver'a bir bilet alıyor. Vancouver'a gidip orada mükemmel bir hayat kuracak, kırık kalbini Toronto'da bırakacak. Tom'un yanında olduğunda habersiz, uçağa biniyor. Tom uçak Vancouver'a inmeden önce karısına kendini göstermeli, yoksa onu sonsuza dek kaybedecek..."

İlk sayfalarda kitabın şirinliği ve komikliğinden hoşlanacak,çok geçmeden altta yatanların gerçekliğiyle sersemleyeceksiniz.
Mükemmel Tom'u görecek mi?
Aşkın gözü korkudan gözlerini kapadığı için mi kördür?
Ertelenen büyük planlar hayatınızı küçültür mü?
Yeni bir aşka başlamak için eski aşk artıklarını temizlemek şart mıdır?
Tek yeteneği harkulade "S*ktir git" demek olan bir miskin süper kahraman olabilir mi?
AC/DC alemin kralı olabilir mi?
Peki insan böyle bir dünyada süper gücü olmadan hayatta kalabilir mi?
Sizin süper gücünüz ne?
Cevapları birlikte arayalım...






Benim Bütün Arkadaşlarım Süper Kahraman, 2008 yılında Türkçe'ye kazandırılmış, kısacık, başladığınız gibi biten samimi bir Andrew Kaufman eseri.

Kitabı daha önce birkaç internet sitesinde görmüştüm, kapağı ve ismi de haliyle merakımı uyandırmıştı. Abimin de tavsiyesi üzerine kitap iyice aklıma kazınmıştı ancak almamıştım, bugün abim okumam için bana bıraktı; başına oturduğum gibi de bitirdim kitabı zaten.

Benim Bütün Arkadaşlarım Süper Kahraman mizah yüklü, okuması keyifli bir öyküyü konu alıyor. Tom adlı baş karakterimiz, çevresindeki herkesin aksine süper gücü olmayan, sizden bizden bir insan. Düğününde, karısı Mükemmel, Hipno isimli bir kahraman tarafından Tom'un görünmez olduğuna inanması için hipnotize ediliyor. Tom'un ise artık Mükemmel'i görünmez olmadığına ikna etmesi gerek; yoksa onu sonsuza dek kaybedecek.

"Gününbirinde, seni özlüyorum!" demişti Tom.
"Günün birinde özlemeyeceksin," demişti o da.

Kitaptaki süper kahramanlar dünyayı kurtarmayı amaçlayan, pelerinlerle oradan buraya atlayıp kurşunlara göğüs geren Batmanvari varlıklar değiller, hepinizin sizi gülümseten, ufak, aslında kendilerinin o kadar da işine yaramayan güçleri var, ama yine de onlar süper kahraman!

Tom'un Mükemmel'e ulaşma çabasını izlerken bir yandan da geçmişe dönüyoruz ve yeni süper kahramanlarla tanışıyoruz. Hipno, Amfibik, Gününbirinde, Kopyacı, Stres Tavşanı gibi bir sürü kahraman var kitabın içerisinde.

Andrew Kaufman'ın güzel kaleminden çıkma eser, gayet keyifli, sizi okurken gülümseten bir yapıt. Tatlı bir saat geçirmek için birebir diyebilirim. Çok cüzi bir fiyatı olduğundan bana kalırsa ilgilenenler bir sonraki alışverişlerinde düşünmeden sepete atabilir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, süper günler!

No comments:

Post a Comment