Monday, September 9, 2013

Bir Başka Alışveriş Yazısı

Çekirdek ailemin yarısı orada bulunduğundan sık sık İstanbul'a giderim. Gittiğimde de illa bir-iki kitap alıp dönerim. Oturduğum şehirde pek bulamadığım, kocaman kitapçı özleminden kaynaklanıyor bu herhalde.


Bir gün Kadıyköy'e geçme planımız vardı, ben de kitap alışverişleri için kendimi oraya saklıyordum. Zaten Kadıköy'ün dükkanlarına bayılan bir insanım, skateboard da bakmamız lazımdı, resim malzemesi satan bir yer gerek, küçük prensli çanta gördüm şurda! falan derken dört kız dolaştık durduk. İsmini hatırlayamadığım bir çizgi roman dükkanında aldım soluğu sonra. Şirin mi şirin bir yerdi, tam benim hasta olacağım türden. Aslında, ilk başta aklımda Kick-Ass çizgi romanlarından almak vardı. Ancak sonra Neil Gaiman'dan Cinayet Sırları'nda karar kıldım. Bir de üstüne yeni çıkan Çelik Simyacı'yı almamak olmaz dedim.


 
Ben kitapçı ararken önümüze çıkan Nezih'e girdik sonra. Ordan da Fahrenheit 451 ve sonunda Hayvan Çiftliği'ni kaptım. Artık ikisini de okumam gerekiyordu. Tabii bizde birkaç yer bakacak gezecek enerji tükeniyordu. Hemen karşısındaki sanat malzemeleri satan yere girmemin ardından, dedim yürüyün bir şeyler yemeye, Akmar'a bakacak halim bile kalmamıştı.




Ertesi gün de hiç hesapta olmayan bir alışveriş gerçekleştirdim. Ablamın, ben dışardayken, benden almamı istediği bir kitap üzerine D&R'a girmiş bulundum. Tabii girince de kendimi kaybettim. Şeytan ve Şair, Vahşi Şeyler ve ne zamandır aradığım Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın hep o çılgınlığın meyveleri.


Eğer bir kargo beklemeseydim daha da alışveriş yapacaktım. Ama dedim Deniz dur, daha gelecek kitapların da var. Bunlar bitsin nasıl olsa bir-iki ay sonra yine İstanbul'dasın.
 İstanbul'dan döndüm (bu arada dönüşte şaka gibi bir yolculuk geçirdim. cidden şaka gibiydi yani. benden bir tavsiye sakın Ulusoy'a binmeyin.) bir günü yazlıkta geçirmemin ardından teyzemlere gittim. Kuzenimin rafları karıştırırken bir de baktım, iki aydır evde tırım tırım aradığım kitap! Meğersem 5 sene kadar önce kuzenime vermişim. Okuyalı 6 seneye yakın olmuş ama hala hatırlıyorum Ateş Hırsızı'nı.




İşte böyle ganimetlerle eve döndüğüm bir seyahat oldu. Şimdi en zoruysa, okuduğum kitap bittikten sonra sıra hangisinde olacağı. Belki de siz bana yardımcı olabilirsiniz? Hangisinin yorumunu görmek istediğinizi yazın.Bol kitaplı, güzel günler.

No comments:

Post a Comment