Sunday, September 15, 2013

İnceleme: House at the End of the Street

 

Film: Sokağın Sonundaki Ev
Yönetmen: Mark Tonderai
Oyuncular:  , , 
IMDb Puanı: 5,4
Yılı: 2012



Film daha ilk çıktığında fragmanını görüp etkilenmiş, hemen koşup izleme isteğiyle dolmuştum. Çok önce izleyecektim, ancak bir takım aksiliklerden dolayı izleyememiştim.


Sonunda, bugün arkadaşımla izleme fırsatı bulduk. Şaşırdık, korktuk, yerimizden zıpladık...

Filme başlarken beklentilerimi düşük tutmaya çalıştım, ama gerilimin yüksek olacağını da tahmin ediyordum. Öyleydi de. "Cinli perili filmler olmasın, ama tırsayım, parmaklarımın arasından bakayım" diyorsanız buyrun gelin. Bu film size göre.

Imdb puanının bu kadar düşük olması haksızlık olmuş. Gerici miydi? Gericiydi. Güzel bir kurguya sahip miydi? Sahipti. Oyunculuklar iyi miydi? İyiydi. Çekim kalitesi yeterli miydi? Yeterliydi. Daha ne olsun yahu.

Öyle aman aman bir film değildi tabii, gidip Academy Award'ını falan getirmiyoruz; ama çok yerinde bir korku filmi olmuştu. Hem hikayesinden etkilendim, hem abartma yoktu, hem de korkutucuydu.

Konuya gelirsek, Elissa(Lawrence) ve annesi(Shue) yeni bir eve, yeni bir mahalleye taşınıyorlar. Güzel, yeni evlerinin bu kadar ucuza mal olmasının nedeni ise yan ev. Birkaç yıl önce, yandaki mutlu ailenin küçük kızı anne ve babasını öldürüp kayıplara karışıyor. Seneler önce evden ayrılmış olan ağabey ise evi tamir edip satmak için oraya dönüyor.

Bu konunun altında yatan gizemler, bir bir dökülüyor tabii. Ben filmi beğendim. Jeniffer yine doğal oyunculuğuyla konuşturdu zaten. En azından, altı puanı rahat hak eden bir film olarak kaldı gözümde. Siz nasıl değerlendirirsiniz bilmem ama diğer izleyenler tarafından da beğenilmiş aslında. Gayet keyifli bir pazar filmiydi. Okullar da açılıyor, haftaya stes atmak için gayet izlenebilir bir tercih olabilir sizin için.

Yorumuma da şaşırdım, son zamanlarda fazla "kısa ve öz" tarzı yazılar yazıyorum ne?

Tabii bir de not düşmeden olmaz, bu filmimizin bir de kitabı varmış. Türkçeye çevrilmesini çok bekledim ama hala bir el atan yok. Beni duyan yayın evi varsa işaret versin!

No comments:

Post a Comment