Monday, September 9, 2013

Kargo Ne Getirdi? #5

Bir Başka Alışveriş Yazısı adlı yazımı tamamladıktan hemen sonra kapı çalındı. 31 Ağustosta vermiş olduğum sipariş sonunda elime ulaşabildi. Elimde bulunan okunacak kitaplar listesi uzadı da uzadı. Bundan sonra bana hatırlatın, uzun bir süre kitap almayayım. Kış için yemek toplayan karınca misali bir şey oldu bu...


 
Önce Türkçe kitaplarla başlayayım,

İçinizden birine, 2. Çekilişimde hediye edeceğim (hatta sonucunu da bugün açıklayacağım) Filler İçin Su adlı kitabı bir de ben okuyayım diye kendime sipariş ettim. Şöyle bir baktım içine, "oturup bir oturuşta bitireyim, kimselere vermeyeyim, yiyip bitireyim kitabı" kafası oluştu hemen. Sonra dedim, daha okuduğun bir kitap var dur biraz. Kazanan kişi sever umarım.

Seçilmiş Kişi, ne zamandır almak istediğim bir kitaptı, ancak hep elimin tersiyle itiyordum resmen. Kapağından mıdır nedir, hep bir "sonra okurum" havası vardı ben de. Goodreads listelerinde hep başı çektiğinden dolayı, dedim bu kitabı artık alayım, içimde kalmasın. Sanki çok güzel bir şey çıkacakmış, neden daha önce okumamışım diyecekmişim gibi ama... bakalım hayırlısı.

Onu almışken, aynı yazarın başka bir kitabı olan Yıldızları Saymak'ı da attım sepete. Konusu tam benlikmiş gibi geldi. Zaten böyle kısa kitaplar her zaman çok sevecen olur. Bir gün de bitirilir. Yorumu hemen teslim edilir. Kitapçı ayağınıza geldi...




 
İngilizce kitaplara gelirsek...
Shiver ve Linger daha önce sipariş etmiş olduğum kitaplardı, ancak Shiver elime ulaşamamıştı. Linger cilti olduğundan, Shiver'ı da cilti almam gerekiyordu. Her yerde aradım, ancak ciltsiz baskısı vardı hep. İngiltere'den sipariş edecektim, ancak kartım online işlemlere kapatılınca Türkiye'den alma zorunluluğu doğdu. Sonunda karton kapala sipariş ettim. Kitapta ilk ilgimi çeken şey puntoların mavi olmasıydı. İlk defa renkli puntolu bir kitap almış oldum böylece.

Türkçe'sini yalayıp yuttum, bir de üstüne cila atayım diye Hush Hush'ı aldım. Aslında, kitabı bir daha okuyacaktım. Sonra dedim ki madem okuyacağım, orijinal dilinden okuyayım. Daha renkli daha farklı bir kapak basımıyla geldi, beğendim kapağı. Yakın zamanda okunur umarım.

Kargom böyleydi. Kitaplığımdaki okunmayı bekleyenler kendine bir cumhuriyet kurdu. Bir yandan güzel, bir yandan da size bir ağırlık veren bir şey. Sanki hemen okumalısın sorumluluğu var üzerimde... ben daha fazla garip düşüncelere kapılmadan kaçayım. Çekiliş sonucu için yine geleyim. Bugün bol bol yazı göreceksiniz herhalde blogta. Yandınız.


No comments:

Post a Comment