Sunday, May 26, 2013

Etkinlik: "Kitap Aldıran Durumlar"

Vampirella yepyeni ve eğlenceli bir etkinlik yapmış, bana da katılmak düşer. On tane kitap aldıracak durum yazıyoruz ve örneklerle renklendiriyoruz. Bana kitap aldıran durumlar neymiş, hiç zaman kaybetmeden yazdım. Sonuç iyi ya da kötü, bazı durumların kurbanı olduğumuz kesin!


  1. Kitabın filminin çıkmış/çıkacak olması. Aslında bu başlı başlına bir neden olmayabilir ama içinizde kesinlikle okuma istediği uyandırıyor! (Muhteşem Gatsby ve Sıcak Bedenler, filmi çıkmadan okuyayım dediklerimden)
  2. Popülarite. Son zamanlarda en çok kurban kapan neden olabilir. "Herkes okumuş beğenmiş, ben de okuyayım" düşüncesi kimin aklından geçmedi ki? (Gece Evi, Obsidiyen benim kapıldıklarım.)
  3. Muhteşem kitap kapakları. Sırf kitaplıkta güzel duracak diye eliniz gidiyor almaya. 
  4. Mitoloji. Mısır ve Yunan mitolojisi hayranı olduğumdan ilgili her kitabı almak için yanıp tutuşuyorum. (Melez Sözleşmeleri, Tanrıça, Percy Jackson)
  5. Book Boyfriend. Mükemmel erkek karakterleri hakkında yapılan yorumlar size kitabı almalısın komutu olarak geri dönüyor. Yani en azından bana.
  6. Distopya. Son dönemlerde distopya olan her kitabı alasım geliyor. En sevdiğim tür olduğundan kaynaklı. (Pür, Küller)
  7. İç parçalayıcı bir öykü. Dram hikayeleri okuyup bolca göz yaşı dökmeyi seviyorum. Bu tarz mazoşistliklerim olması doğal mı diye merak etmiyor değilim. (Kristin Hannah kitapları)
  8. İç karartıcı bir öykü. Dram dışında, katil hikayeleri, cinayetler de etkileyici geliyor, evet.
  9. Sonsuz aşklar. İmkansız aşıklar çoğu kişi gibi beni de kalbimden vuruyor.
  10. Şiir ve müzik. Bir kitabın içinde şiir ya da müziğe dair parçalar varsa o benimdir! 



6 comments:

  1. Mısır mitolojisiyle mi ilgileniyorsuuun :O bana kitap tavsiye etmelisin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mısır Mitolojisini, eski Mısır'la ilgili her eski çok severim ben; ama Yunan Mitolojisi gibi farklı türlerde kitaplara konu olamıyor maalesef. Belki de uyarlanması zordur, bilemiyorum. Ancak birkaç ansiklopedi tarzı kitap dışında bildiğim kitap yok, en azından Türkçe'ye çevrilen :/

      Delete
    2. Kane Günceleri var ya, Percy Jackson'ın yazarı Rick Riordan'dan! :D Mısır mitolojisi ile ilgili süper bir üçlemedir.

      Delete
    3. nasıl unuturum?! Ama bir tek o var değil mi? :D

      Delete
    4. Yerkara'da da bahsediyorlar biraz. :D

      Delete
    5. Yerkara Persephone mitini konu alıyor diye biliyorum?

      Delete