Tuesday, January 13, 2015

Ve sonunda... Freaks and Geeks


Freaks and Geeks, uzun zamandır izlemeyi düşündüğüm bir diziydi. Gerek ismi, gerek sosyal medyada gördüğüm fotoğrafları, gerekse arkadaşlarımın yaptığı sonu gelmez, ısrarcı tavsiyeler beni sürekli diziye başlamam için dürtüyordu. Ne var ki, kendisine bir türlü zaman bulamıyordum, sürekli erteliyordum. Okul rahatladığı anda, dayanamayıp başladım seriye, daha da bekletmek olmaz dedim. İyi ki de demişim.

Freaks and Geeks, 1999 yapımı bir dizi. Gönül isterdi ki sezonlar sürsün, ama maalesef ki bir sezoncuk ve her biri 44 dakikalık, toplamda 18 bölümden oluşuyor. Dizinin ismini duymadıysanız bile, mutlaka giflerini veya esprilerini öyle ya da böyle, fark etmeden bir yerlerde görmüşsünüzdür diye tahmin ediyorum. Eh, içinde genç James Franco bulununca dizinin popüler olmaması zaten imkansız oluyor (aynı zamanda izlemek de bir hayli
zorlaşıyor).


Tabii, serinin popülerliği bir tek Jamesciğimizden gelmiyor. IMDb'de 9.0 puan almış bir yapım sonuçta bu... İçinde Seth Rogen, Jason Segel, Linda Cardellini, John Francis Daley gibi tatlı mı tatlı isimler de var. Bu dizi, bir nevi onların ilk büyük adımı zaten. Seth, Franco ve Jason'ın bunca yılın ardından hala aynı filmlerde rol almaları da yüzünüze bir gülücük konduruyor ayrıca. F&G'i izleyip "abi resmen elimde büyümüşler gibi..." diye duygulanan insanları görmedim değil.

Dizi, 80'lerde lise ve hayatın diğer problemleriyle uğraşan iki arkadaş grubunu konu alıyor. Bir yandan iyilik sever Lindsay ve onun karizmatik, kendisinden çok çok daha çılgın arkadaşları; bir yandan da  Lindsay'nin erkek kardeşi Sam ve onun inek damgası yemiş dostları var. Seri, her ne kadar biraz klişe gibi görünse de, dizi ilerledikçe buna dair kaygılarınız tamamiyle ortadan kayboluyor. Henüz diziyi bitirememiş olmama rağmen her bölümün bir önceki kadar keyifli olduğunu söyleyebilirim. Bir başladınız mı bırakamıyorsunuz, izlerken kahkaha atıyorsunuz. Ben daha ne isteyeyim?

Freaks and Geeks, sizi güldürecek, gülümsetecek ve bazen düşündürüp azıcık hüzünlen
direcek. İçinde güzel müzikler, iğneleyici espriler, birbirinden farklı karakterler var. Bol bol gençlik, komedi ve drama arıyorsanız bence siz de bir göz atabilirsiniz. Bu tür dizilerden hoşlananların
pişman olacağını hiç sanmıyorum.


1 comment:

  1. ben de çok severek ilemiştim freaks and geeks en çok da geek kısmı hoşuma gitmişti. çünkü orada ki karakterler çok gerçekçiydi ve bir geek olarak kendime daha yakın hissediyordum. :D

    ReplyDelete