Thursday, April 4, 2013

İnceleme: Muhteşem Yaratıklar/Beautiful Creatures


Kitap: Muhteşem Yaratıklar (Caster Chronicles #1)
Yazar: Kami Garcia&Margaret Stohl
Yayın Evi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 488
Goodreads Puanı: 3.80 (65.450 oy)





Gatlin'de sürprizlere yer yoktu. Hiçliğin ortasında bir yerlerde duruyorduk.En azından ben öyle olduğunu düşünüyordum, daha fazla yanılamazdım. 



Ortada bir lanet vardı.Bir kız vardı.Ve sonunda da bir mezar vardı.Bense bunun farkında bile değildim. 

Lena Duchannes, bir Güney kasabası olan Gatlin'de yaşamakta olan kimseye benzemiyordu. Bir yandan güçlerini gizlemeye çalışıyor, bir yandan da ailesini nesillerden beri eline geçirmiş olan bir lanetle savaşıyordu. Devasa çalılılar, bataklıklar ve Güney'in unutulmuş mezarlıkları gerçeği sonsuza kadar saklamayı başaramayacaktı.Ethan Wate Gatlin'den kurtulacağı günü iple çekiyordu. Rüyalarında gördüğü o hiç tanımadığı kıza âşık oldu. Lena kasabanın en eski ve en ürkütücü evine taşınınca, Ethan tarif edilemez bir şekilde ona doğru çekildiğini hissetti. Aralarındaki bağı anlamaya kararlıydı. Hiçbir sürprizin yaşanmadığı Gatlin'de bir sır bile her şeyi değiştirebilirdi.

 "Okuyucular yaratılan detaylı ve nefes kesici dünyaya kapılacak"-Publisher's Weekly
"Başka dünyadan... Gençler, bu kitabı içindeki romantizm, büyü, gerilim ve vaat ettiği çok daha fazlası yüzünden sevecek."-Booklist
"Ustaca kurgulanmış, nefes kesici ve benzersiz."-Melissa Marr
"Unutulmaz, eksantrik karakterler sizi dünyalarına hapsedecek"-Holly Black
"Hikaye , tek düşündüğünüz o olana kadar içinize sızıyor."-Carrie Ryan
"Kolay kolay unutulmayacak."-Michelle Zink
"İnandırıcı ve gerçekçi bir romantizm."-Sarah Rees Brenman

  



Kitap gerçektende sizi ilk sayfasından esir alıyor ve gece gözleriniz uykusuzluktan yanana kadar bırakmıyor. Başlarken bu kadar muhteşem olabileceğini tahmin etmemiştim gerçekten.

 Kitap YoungAdult serilerinde pek sık rastlanmadık şekilde erkek karakterin ağzından anlatılıyor ve anlatım gerçekten müthiş. Sanırım kitapta en sevdiğim yön de yazarların üslubuydu. Yani tamam, öyle büyük bir edebi eser değildi. Ama bazı yazarlar gibi "Genç kesim için yazıyoruz, o halde ergen kafasında yazalalım." mantığını kullanmamışlar ve bunun için onları tebrik etmek gerek.
 

 Büyücülere hasta olan biriyim ve kitaptaki büyücüleri çok sevdim. Özellikle olmazsa olmaz Light/Dark ayrımı ve büyücülükte bir sürü alan olması çok güzeldi. Ve yaşanan geçmişe dönüşler de büyüler kadar etkileyiciydi.


 Aslında romanın başından itibaren kitabın sonu için küçük ipuçları alıyorsunuz ve ne olacağını tahmin edebiliyorsunuz, açıkçası bu beni sıkmadı ama kitabın sonunda tahmin ettiğiniz hiçbir şeyin çıkmıyor olması beni geçekten şaşırttı. Hele son sayfa sürprizlerle dolu!

 Biraz da filmden bahsedelim:

"Bazı kitaplar hayallerimde saklı kalmalı" görüşümün canlı kanıtıydı. Kitapla alakası olan tek şey isimlerdi herhalde. Olmamış. Olduramamışlar. Eğlenceli miydi? Evet. Ama kitapla bağını o kadar fazla yitirmiş ki olaylar çorbaya dönmüş; ben bile bir şey anlayamadım. 488 sayfalık kitabı iki saate sığdıramıyorsan sığdırmaya zorlamayacaksın arkadaş. Zaten kitaptaki karakterlerin yarısı çıkartılınca ucuz Disney filmine dönmüştü iyice. İyi bir yönetmen ve senaristin elinden çıksaydı olur muydu? Olurdu. Dediğim gibi; olduramamışlar.


 Temposu yüksek, sıkmayan, oldukça sürükleyici ve devamını merak ettiren bir kitaptı. Yalnız biraz sindirilerek okunan bir kitap olduğunu belirteyim. Bana göre iki gecede bitirilecek tarzda değildi.

 İkinci kitap olan Muhteşem Karanlık'ı okuma listeme ekledim bile, siz okumak için daha ne bekliyorsunuz?

Puan: (5 üzerinden)

                                          


7 comments:

  1. Kitap hakkında yaptığın yorum bilgilendirici , öncelikle anlatımın için teşekkürler. yine de bazı şüphelerim var kıtap konusunda , hani diyorum kötü olsa epsilon Nden yayınlasin ama yine de okumak konusunda kararsız kaldım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkürler, eğer paranormal romance türünü seviyorsan okumanı öneririm; yok, çok aksiyon olsun, fazla duygu kapsamasın diyorsan sıkılabilirsin. Kitap biraz durağan başlarda ama merak uyandırıcı. Yine de karar senin!

      Delete
    2. tam bi kıtap kurduyumdur. Her tarz kıtap okudum.kahramanı : karabasan , vampir düşmüş melek , koruyucu melek, kurt Adam olan. Aşırı duygusallık içeren romanları sevmiyorum ama okusam bisi kaybedeceğimi Sanmıyorum . Kısa sürede cevap verdiğin için teşekkürler :))

      Delete
    3. Ne demek :) Okursan eğer yorumunu bırakmayı unutma!

      Delete
    4. okursam eğer , ilk buraya yorumumu yazıcam Tabiki :))

      Delete
  2. Kitabıyla , filmi arasında fark varmı?

    ReplyDelete