Tuesday, April 30, 2013

LE CHIC BUTIK BLOG TUR Yorum / Kulaktan Kalbe *Çekiliş*




Kitap: Le Chic Butik
Yazar: Tami Newton
Yayınevi: Altın Bilek
Sayfa Sayısı: 197
Goodreads Puanı: 3.50


Avrupalı yüz binlerce Kadın yanılıyor olamaz…
Le Chic Butik, Tami Newton imzasıyla çok yakında raflarda…
New York’ta üç arkadaş: Dori, Jesi ve Irene. Her şeye hazırlar ve sürekli Bay Doğru’yu aramaktalar.
Le Chic Butik’in açılışına davet edildiklerinde kendilerini bir sürprizin beklediğini biliyorlardı. Le Chic’in devrim yaratacak yeni bir konsepti vardı: Erkek satmaktaydılar! Hem de her biçimde, her bedende, her renkte ve her kişilikte erkekleri vardı. Kadınlar, müstakbel eşlerini hazır alabilirler ya da kendilerine uyacak şekilde özel yaptırabilirlerdi. Her ne kadar alışılmadık bir durum olsa da üçlümüz hemen istedikleri erkekleri aramaya koyulurlar. Ancak dikkatli olun, her zaman istediğiniz ya da ihtiyaç duyduğunuz her şeyi satın almazsınız. Yanlış beden seçmişsinizdir, o renk size pek gitmiyordur ya da aldığınız belki hiç de sizin tarzınız değildir. Tabii ki çoğu kez aldıklarımızı eve getirmeden bunun farkına varamayız. Kıyafetler için geçerli olan bu durum erkekler için de geçerliydi.
Neyse ki Le Chic, ürün değişimi hizmeti sunmaktaydı ve kahramanlarımız da bu hizmetten sonuna kadar faydalanacaklardı…
“Yüzbinlerce kadın yanılıyor olamaz ya… Bu kitap gerçekten çok zevkli”
-Elle – Almanya-
“Tami Newton kalbinden geçenleri, hayallerini kâğıda dökmüş. Sonuç harikulade olmuş…”
-Bessa McClare-
“Güldüren diyaloglar ve bolca kahkaha. Bay Doğru arayışında yepyeni bir boyut.”
-Chexx – The Magazine-
“Hem esprili hem eğlenceli!”
-Disy – The Regional Women’s Magazine-
“New Yorklu üç genç kadının neşeli ve biraz ironiyle karışık hikâyesi anlatılıyor. Muhteşem bir kitap, özellikle eğlenceli diyalogları sayesinde…”





Kitaba çok büyük bir beklentiyle başlamıştım. İlk sayfasını açtığımda "Komedi tufanı için hazır olayım. Bekle beni duygusal sorunlar, mükemmel bir chick-lit hikayesi..." diye geçiriyordum içimden. Umduğumu pek bulamadım ama hiçbir kitaba fazla beklentiyle başlamamak gerek.
Tam olarak nasıl yorumlasam bilemiyorum; ancak kısacık kitap bana Ana Britannica gibi geldi.Oku oku bitmiyor, bitmiyoor... "Hadi artık açılsın şu butik" "Hadi artık sadede gelin lütfen" demekten canım çıktı. Yine de kötü bir kitap değil, chick-lit sevenlerin seveceğine eminim. Bana göre kitabın eksikleri vardı. Bazı kısımların üzerinde fazla durulmuşken bazı yerler hemencecik atlanmıştı. Biraz daha detaylı anlatayım sevdiğim ve sevmediğim noktaları:

Kitapta sevdiğim yerler:
  • Öncelikle kitap eğlenceliydi. Aradaki mizah unsurları bu tarz bir hikayenin olmazsa olmazıdır zaten.
  • Erkek dükkanı fikri gerçekten çok yaratıcı, bu düşünce kendisini okutan kısım.
  • Dori'nin geçmişteki yaraları, duygusal parçaları çok sevdim.

Kitapta hoşlanmadığım yerler:
  • Kitap kesinlikle daha güzel yazılabilirdi. Butik fikri ne kadar mükemmel olsa da çalışma politikasını ben pek anlayamadım. Satılan adamlar robot mu, yoksa iş gibi kadın mı eğlendiriyorlar anlayamadım. Bence yazar da fikrinin gerçekçilik kısmını yaratamadığı için bu kısımları atlamış. 
  • "197 sayfa, çerez gibi konu tak diye yutulur" düşüncem yabancı kadınların konuşmaları arasında kayboldu. Kısacık kitaba gereksiz bir sürü konuşma nasıl sığdırılmış hayret ediyorum. Yani aslında duydukları konuşmaların eğlenceli olması gerekiyor -muhtemelen öyledir de ama ben keyif almadım. 


İdare eder bir kitaptı. Daha başka bir yazar yazsa kim bilir neler olurdu diye düşünmeden edemiyorum. Kapağa baktıkça da "Kırıla kırıla okuyayım şu kitabı, en güzel kitap olsun okuduğum, bir daha orta yaş kadınların baş rolü oynadığı hikayeler okumaktan başka bir şey yapmayayım" diyorum. Olmuyor arkadaşlar. Kitabı sevmek istiyorum ama o beni sevmiyor sanırım. Kapağı da çok güzel lanet. Bir türlü puan veremedim. Çok düşündüm ne yakışır diye, kitaba uygun bir sayı icat edilmedi gibi çok değişik. 

Puan: (5 üzerinden)
Verdiğim ilk buçuklu puan. 

   Kulaktan Kalbe

Eğlenceli bir chick-lit hikayesini okurken keyifli müzikler dinlemek gerekir değil mi? Okurken neler dinlenir, kitabın ruhuna hangi müzikler uygun...
Kitabın içeriğine uygun fazla şarkı sözü olmadığı için melodiye odaklı bir yazı olduğunu belirteyim.



Katy Perry -Waking Up In Vegas
Vegas'ın pek ilgisi olmasa da bu şarkı kitabın ortamına çok uygun! Dori ve arkadaşlarının eğlenceli konuşmalarına fon olmak için yaratılmış gibi.


Justin Timberlake - Dress On
Neden bilemiyorum ama bu şarkı bana kitabı okurken dinlenmek için birebir gözüküyor. Dinlenmesi gereken kısım ise kesinlikle butiğin açılışı!



Katy Perry - Thinking of You
Bu şarkı Dori'nin acıklı anılarını anlatırken dinlenebilecek en iyi seçim olabilir.


Christina Perry - Bang Bang Bang
Konuya uygun bir şarkı daha.

Bu kadar pop müzik yeter bana. Tur takvimi ve çekilişle bitireyim yazımı
Tur Takvimimiz;

1. Gün - 29 Nisan Pazartesi
Önokuma: http://colorful-book.blogspot.com/

2. Gün - 30 Nisan Salı
Karakterler Aramızda: http://kitapkiz.blogspot.com/
Kulaktan Kalbe: http://yorumduragi.blogspot.com/

3. Gün - 1 Mayıs Çarşamba
Alıntılar: http://buyulukitaplik.blogspot.com/
Karakter Tanıtımı: http://all-about-books-n-books.blogspot.com/

a Rafflecopter giveaway Yardımlarından dolayı Altın Bilek'e çok teşekkür ederiz

1 comment: