Friday, January 9, 2015

Film Tavsiyesi: Side Effects


Film: Acı Reçete
Orijinal Adı: Side Effects
Yönetmen: Steven Soderbergh
Oyuncular: Jude Law,  Channing Tatum, Ronney Mara, Catherine Zeta-Jones
IMDb Puanı: 7,1
Yılı: 2013


Beğendiğim oyuncuların filmlerini arşivlemek gibi bir huyum vardır. 
Sevgili Channing Tatum da daha çok görmek istediğim aktörlerden olduğu için, ilgimi çeken her filmi bilgisayarımda duruyordu. Side Effects de bunlardan biriydi; ancak film hakkında, Tatum'ın oynadığı gerçeğinden başka en ufak bir bilgim yoktu. Ve şu an bundan utanıyorum...

Arkadaşımla romantik, tatlı bir film izleyelim derken kendimizi Side Effects'te bulduk. Ne alaka derseniz, cevabını biz de bilmiyoruz.
İzleme nedenimiz aslında filmin afişiydi, çünkü afişe bakınca gördük ki filmde Tatum'dan daha ilgi çekici insanlar varmış. Kimden mi bahsediyorum? Jude Law, Rooney Mara ve Catherine Zeta-Jones'tan tabii ki.

Filme kafamızda çok farklı senaryolarla başladık. "Aşk üçgenleri, aldatmalar, yeni aşklar ana temayı oluşturuyordur," dedik. 
Hayatımda hiç bu kadar yanılmamıştım...

Side Effects, dram ve gerilim içeren bir yapıt. Hikaye hakkında çok fazla bilgi vermek istemiyorum ama konusu kısaca şöyle: 
Dört yılın ardından, Emily'nin kocası Martin hapisten çıkar. Martin, karısının sıcak gülüşünü özlemiştir; ancak geri döndüğünde bunu bulamaz. Emily, depresyonun eşiğindedir. Dr. Banks adlı bir psikiyatristten yardım alan Emily, doktorunun verdiği ilaçların yan etkisiyle baş başa kalır.

Filmin böyle bir şey olduğunu bilseydim, daha ilk çıktığında izlemiş olurdum; ama nedensiz bir şekilde hakkında hiçbir şey duymamışım. Ki filmin isminin birçok yerde geçmesine rağmen... Yine

de, filmi hiçbir şey bilmeden izlemek çok keyifliydi.

İnsan psikolojisine olağanüstü bir ilgim var ve bana en çekici gelen meslek de kuşkusuz psikiyatristlik. Filmin bunları barındırması da benim çok çok hoşuma gitti tabii. Ancak filmi beğenmemin asıl sebebi, senaryosu.

Side Effects, şaşırtan, geren ve etkileyen bir film. Nereye gideceğini tahmin edemiyorsunuz ve sürekli sizi başka bir yola saptırıyor. Film hakkında ne tahmin ettiysem, yanlış çıktı ve hikaye bambaşka yerlere sürüklenip gitti. Beni de peşine taktı. 
Bazı sahneleri ağzım açık izlediğimi söylemem gerek. 

Filmin baş rol oyuncularından bahsettim ve tüm kadro genel anlamda çok başarılıydı. Çekimlerde aşırı bir görsellik olmasa da kötü denecek bir yanı yoktu hiç. Yönetmen, senaryoyu perdeye gayet hoş bir şekilde aktarmıştı. Oyuncuların beden dili ve sahneler birbiriyle uyum içindeydi.

Bana gayet keyifli zaman geçirten, tavsiye edebileceğim, oldukça hoşuma giden bir film oldu Side Effects. Eğer psikolojik gerilim tarzından hoşlanıyorsanız kesinlikle göz atın derim. Pişman olacağınızı sanmıyorum. 

Yeni yazılarda görüşmek üzere, bol sanatlı günler!

No comments:

Post a Comment