Friday, January 9, 2015

İnceleme: Illuminate/Bana Ruhunu Ver


Kitap: Bana Ruhunu Ver
Orijinal Adı: Illuminate
Yazar: Aimee Agresti
Yayıncı: Optimum Kitap
Goodreads Puanı: 3.72 (5.017 oy)
Sayfa Sayısı: 531


Onlara inanmak istemiyordum. İnanmak istediğim Lucian’ın benden hoşlandığı ve bunun bir oyun olmadığıydı.
Durdu ve bakışlarını bana doğru çevirdi. Çok önemli bir şey söyleyecek gibi doğruldu.
“Dün gece konuştuklarımızı düşündün mü?”
“Fotoğraflar üzerinde çalışıyordum. Sonra da uyuyakalmışım. Çok yorulmuşum.”
“Düşün Haven! Yapabileceğin çok fazla şey var.”
“Tam olarak ne istediğinden emin değilim.”
Eğildi ve kulağıma fısıldadı. Nefesi tüylerimi diken diken ederken yaralarım acıyor, batmaya başlıyordu.
‘‘Ruhun…” dedi. “Bana ruhunu ver lütfen.’’





Heyecan uyandıran bir arka kapak yazısı barındıran Illuminate, Bana Ruhunu Ver, kalınlığı nedeniyle biraz göz korkutucuydu. Normalde kalın kitaplarla bir problemim yok, zaten kitap aşırı kalın da değil aslında; ama bu biraz "chessy" bir kitap gibi durduğundan, aynı zamanda da bir seriye ait olduğundan ürktüm başta.

Illuminate, Haven Terra isimli, başarılı bir lise öğrencisini konu alıyor. Haven, bir gün idare tarafından çağrılıyor ve ona bir şirketin staj sunduğunu öğreniyor. Teklifi kabul eden kız, iki arkadaşıyla beraber bir otele gönderiliyor ve orada çalışmaya başlıyorlar. Ancak otelde her şey göründüğü gibi değil. Sırları çözmeye çalışan Haven, aynı zamanda kendini bir aşk üçgeninin ortasında buluyor.

Sanırım bu tür kitaplarda artık daha derin, daha duygulu, daha akla mantığa uygun şeyler arıyorum. Illuminate, her ne kadar başta ilgi çekici gözükse de beni karakter ve olay yönünden çok tatmin etmedi. Baş karakterden hoşlanmadığım gibi, erkek karakterlere de fazla sevgi besleyemedim.
Bu kadar uzun kitaplarda, karakterle bağlanmazsam okumanın bir anlamı olmadığını Çünkü hayat, çok sevmeyeceğin kitapları okumak için çok kısa. Bu yüzden, yaptığımı mahsur görmeniz gerekiyor bence. 

düşünmediğimden kabul ediyorum, kitabı inanılmaz üstünkörü okudum.
Kitap, başka bir yazar tarafından kaleme alınmış olsa çok daha iyi sonuç alınacağın kanısındayım açıkçası. Yazarın ilkiymiş zaten bu, belli de oluyor. Yetenekli bir yazarın elinde aynı konuyu 300 sayfada daha heyecanlı ve etkileyici görebilirdik.

Kitaba "kötüydü" demek istemiyorum. Çünkü beğenenlerin sayısı fazla ve hoşlanma nedenlerini de çok iyi anlıyorum. Ne var ki bana hitap etmedi dediğim sebeplerden dolayı. Beğendiğim yönlerini sayamadım bile zaten. Romandan geriye bana bir şey kalmadı.

Yine de konusu hoşunuza gittiyse ve bu tarz kitaplardan hoşlanan biriyseniz bir göz atın derim. Ben şimdi gidip başka kitapların dünyasına dalıyorum.

Sizlere de bol kitaplı günler!

No comments:

Post a Comment