Tuesday, August 26, 2014

Kitaplığınızdaki En İyi 10 Kitap Kapağı

Bu kez bir mimle karşınızdayım! Sevgili Kitap Tiryakisi'ne beni etiketlediği için teşekkür ediyorum ve izninizle etkinliğe başlıyorum...


Öncelikle belirtmeliyim ki, kapakları belli bir sıralamaya koymadım çünkü hangisi daha güzel karar vermek çok zor. Ancak top 10 şu şekilde:




Amerikan Tanrıları

Okumayı, nedensiz bir şekilde, sürekli ertelediğim bir kitap daha. Hem de bir Nail Gaiman eseri. İthaki Yayınları, orijinal kapaklardan oldukça farklı bir görsel tercih etmiş ama bence çok iyi yapmış. Ben de artık daha fazla bekletmeden okuyayım bari.





Divergent UK Edition                                                                                         

Evet, kitabı okumamakta hala ısrar ediyorum ancak Divergent'ın bu kapağına aşık olmuş durumdayım. Asıl kapaktan oldukça farklı bir tasarımı var ve iki kapak da bana kalırsa güzel, ancak bu bir başka. İyi ki almışım, ne diyeyim.


Harry Potter ve Sırlar Odası


Aslında Harry Potter serisi içerisinde en sevdiğim kapak Ölüm Yadigarları'na ait. Ancak kitaplığımda bulunmadığımdan, elimdekilerinden birini seçmek zorunda kaldım. Her ne kadar Ateş Kadehi'de çok güzel bir tasarıma sahip olsa da, Sırlar Odası serinin en beğendiğim ikinci kapağı!




Shiver

Hangi edisyona ait olduğunu bilemiyorum ancak elimdeki Shiver kopyasının hem kapağı, hem de baskısı inanılmaz güzel. Kurt ve ağaçlar sizce de çok güzel durmuyor mu? Hem de hepsi kabartmalı! Benim elimdeki kopyada -her ne kadar kapakla alakasız olsa da- yazıların tümü mavi renkte ve o kadar tatlı duruyor ki... Kitabı okumadan sevmiş durumdayım. Artık bunu da okuyayım, yorumunu yapayım. Yazı resmen "kitaplığımdaki okunmayanlar" listesine dönecek yahu!


The Umblrella Academy, Vol. 1: Apocalypse Suite 

Sokakta görsem koşup üstüne atlayacağım adamlardan biri olan Gerard Way'in yazdığı Umbrella Academy'yi hatırlarsanız çok sevmiştim. Bana kalırsa çizgi romanın ismi de, kapağı da dehşet güzel. İkincisini en kısa zamanda okumak umuduyla...
                             
       




Hobbit

Orijinal kapaklarının aksine daha sade, şık bir havası olan Hobbit'in Türkçe baskısı, bana kalırsa en az onlar kadar güzel! Beyaz üstüne altın rengi işlemeli kapak çok iyi bir tercih olmuş. Bakmaya doyamıyor insan.




Evrenin Ötesi

Her ne kadar baskı kalitesi beni hiç memnun etmese de, Evrenin Ötesi'nin kapak görseli o kadar güzel ki, burada yer vermemek ayıp olur. Keşke biz de ciltli, parlak, yırtılmayan kapaklar görebilsek de sadece görselle yetinmek zorunda kalmasak.




Eğer Yaşarsam 

Normalde manken kullanılan kapakları fazla sevmesem de, farklı tasarımı ve renklerinin hoşluğu nedeniyle Eğer Yaşarsam'ın de bu listede bulunması gerektiğini düşünüyorum. Kapağı gördükçe aklıma Adam gelip duruyor, film için bekleyecek hal kalmadı bende. Çıksa da izlesek artık.



Otomatik Portakal

Yapı Kredi Yayınları'nın eski kapağını hiç mi hiç sevmiyordum. Öyle ki, sırf kapağı yüzünden elim kitabı almaya gitmemişti. Ancak ardından YKY, kitapları yeni kapaklarıyla basma kararı aldı. Hem de inanılmaz güzel kapaklarla bastı. Onlardan biri de, can alıcı turuncusuyla, kitaba uygun kapağıyla Otomatik Portakal. Bak bak doyamıyor insan.




Hush Hush UK Edition

Bana kalırsa, Fısıltı serisinin her kitabının kapağı, her baskısı güzel. Ciltli Türkçe baskılarına da ayrı hayranım ancak ilk kitabın elimdeki ikinci edisyonu olan UK basımı bir başka güzel. Daha renkli, daha canlı ve içinde bonus bölüm bulunduruyor! Yeme de yanında yat.





Bonus: Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri.

10 kitap kapağı dedik, biliyorum. Ama araya bir yere bunu da sıkıştırmazsam olmazdı.
Şirin mi şirin çizimleriyle kendisi kalbime taht kurmuş durumda Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri. İkinci kitabı alsam mı artık ne yapsam?

2 comments:

  1. Hobbit yerine benim seçimim bu olurdu ; http://www.kolaycozumler.com/wp-content/uploads/2014/02/30-Yüzüklerin-Efendisi.jpg

    özellikle birinci kitap.

    ReplyDelete
  2. Bana göre en güzeli 7 numaradaki Hush Hush UK EDİTİON, Güzel paylaşımın için teşekkürler.

    ReplyDelete