Sunday, April 20, 2014

İnceleme: Ölmem Gerekirse/If I Should Die


Kitap: Ölmem Gerekirse (Geri Dönenler #3)
Orijinal Adı: If I Should Die (Revenants #3)
Yazar: Amy Plum
Yayıncı: Akılçelen Kitaplar
Goodreads Puanı: 4.25 (6.971 oy)
Sayfa Sayısı: 407

Sevdiğini Kurtarmak İçin Ne Kadarına Hazırsın?

Amy Plum'ın tüm dünyada fırtınalar koparan, önemli çok satanlar listelerinin gediklisi hâline gelen Benim İçin Öl Üçlemesi tamamlanıyor.

Vincent beni bulmak için pek çok hayat boyunca beklemişti, ancak ortak geleceğimize dair hayallerimiz bir anda paramparça oldu. İkimizin de "arkadaş" olarak tanımladığımız biri ona ihanet etti ve ben de Vincent'i kaybetmiş oldum.

Şimdi düşmanımız France'ın ölümsüzlerini hâkimiyeti altına almaya son derece kararlı ve istediklerini elde etmek için bir savaş başlatmaktan da kaçınmayacaklar.

Heyecan dolu bir macera... Aşk, mücadele, gözyaşı, sürpriz bir son...

Benim İçin Öl Üçlemesi'nin son cildi, Ölmem Gerekirse!





An itibariyle, bir seriyi daha sonlandırmış bulunuyorum. Revenants üçlemesi, her ne kadar bitmesini pek istemesem de, Ölmem Gerekirse ile kapanışı yaptı; ben de seve seve okudum.

Utanarak söylüyorum, ilk iki kitabı yalayıp yutmuş olmama ve üçüncü kitabı yazdan beri hasetle beklememe rağmen, Ölmem Gerekirse'ye başlayınca fark ettim ki ikinci kitaba dair bir şey kalmamış aklımda. Yani, tabii ki konu ve karakterler belli hatlarıyla hafızamdaydı hala ama detaylar ve bazı olaylar kaybolmuştu. Ama bunu aradan geçen süreye veriyorum, zira ikinci kitabı Temmuz'da okumuşum.

"Bir kızla bir hayaletin bir geleceği olabilir miydi? Göğsümdeki büyük boşluk acıdı; ben Vincent'a tekrar dokunabilene kadar da acıma devam edecekti."

Yazar yine bu kitapta da aksiyonu, paranormalliği, aşkı dozunda tutmuş. Diğer ikisinden tek farkı bu kitapta , final havasından kaynaklı, duygular biraz daha yoğundu. Ben mi bu tarz kitaplara olan tutkumu yitirmişim, yoksa kitaptan kaynaklı mı bilmiyorum ama heyecanlanmam gereken kadar heyecanlanmadım. Bu belki olayların fazla tahmin edilebilir olmasından kaynaklanıyor olabilir.

Tamam, serinin asıl fikri çok orijinal. Daha önce görmediğimiz türlerin olması, öğrendiğimiz her bilginin bizi şaşırtması çok keyifli ama gel gelelim konu ne kadar farklı olsa da tema aynı, ilişkiler aynı, son aynı. Yazarın üslubuna, karakterlere falan sözüm yok. Ne bayıcı cümleler var, ne de ergen kişiler. Ki bu olay da kitabı sevmem için en büyük nedenlerden biri yani. Fakat bazı noktalarda aynılıktan çıkamamış Amy Plum. Aynı giriş, gelişme, sonucu size bundan farklı on kitapta daha gösterebilirim. Genç-Yetişkin romanlarını fazlasıyla seviyorum, ne kadar klişe olurlarsa olsunlar; çünkü okurken eğleniyorum. Bu kadar basit. Ne var ki bu kitapta birazcık daha özgünlük görmek isterdim, en azından geri dönen türünün hatırına...

"Görmüyor musun Kate? Gerçek hiçbir yoldan senin olamam. Ama şu kadarına söz verebilirim ki her zaman senin için burada olacağım, sana göz kulak olacağım, güvende olduğundan emin olacağım. Ve mutlu."

Beni sıkan konu buraya kadardı. Kitabın geri kalan kısmını oldukça sevdim. Okurken hiç sıkılmadım, iki günde bitirdim zaten kitabı -ki bu bana kalırsa 407 sayfalık bir kitap için azımsanacak bir süre de değil, akıcılık konusundan bir problem yok.


Yazar sanki diğer kitaplara göre kendini daha bir geliştirmiş gibiydi. İşlenen duyguları bize daha iyi yansıttığını hissettim. Artık siz de fark ettiyseniz, bu tarz kitapları okurken daha bir sakin oluyorum. Bu birkaç aydır böyle sanırım, aksiyonun tavan olduğu sahnelerde kendimi yerden yere vurmuyorum eskisi gibi. Ama gelin görün ki fangirl ruhum yerli yerinde. Ah, Vincent; mon amour. "Book-boyfriend"lerin en beyefendisi. Seni yeni bir serüvende, eli kılıçlı göremeyecek miyiz şimdi?

Neyse yazıyı daha fazla uzatmaya gerek yok. Hoşuma gitmeyen kısma zaten yeterince değindim, dediğim gibi, geri kalan kısımları fazlasıyla keyifliydi. Güzel bir seri, YA seviyorsanız tavsiye ediyorum; hoşunuza gidecektir mutlaka.

Bir de son bir şey söyleyeyim, çoğu yayınevinin yapmadığını yapıp, Akılçelen Kitaplar bu serinin novellasını çıkarmış: Onun İçin Öl. İnternetten 7-8 lira gibi bir fiyata alabilirsiniz. Şahsen ben sepete ekledim, hikayeyi bir de çok sevdiğim karakter, Jules'un tarafından okuyalım.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere... Au revoir!

Puan: (5 üzerinden)



2 comments:

  1. Tek bir şey merak ediyorum
    Mutlu sonla mı yoksa mutsuz sonla mı bitti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mutlu sonla bitti, beklendiği gibi. Twilight'tan, Hush Hush'tan hiçbir farkı yoktu açıkçası.

      Delete