Sunday, April 6, 2014

İnceleme: Kıyamet Sonrası/World After


Kitap: Kıyamet Sonrası (Penryn & the End of Days #2)
Orijinal Adı: World After
Yazar: Susan Ee
Yayıncı: DEX
Goodreads Puanı: 4.30(12.602 oy)
Sayfa Sayısı: 360

Penrynin küçük kız kardeşi Paige kayboldu. İnsanlar korkuyor.Bir annenin kalbi kırık.

Penryn San Francisco sokaklarında kardeşini arıyor. Sokaklar neden bu kadar boş? Herkes nereye kayboldu?

Paige kardeşinin izini sürerken, meleklerin gizli planının merkezini buluyor ve ürkütücü gerçeklerle yüz yüze geliyor.

Raffe kanatlarının peşinde. Onlarsız meleklere katılması imkansız. Tekrar kanatlarını kazanmak ya da Penrynin hayatını kurtarmak arasında kaldığında, hangisini seçecek?

Melekler, insanlar ve canavarların korku dolu hikayesi, Meleğin Düşüşünün ardından, Kıyamet Sonrası ile devam ediyor.



"İnsanlıktan umudumu kesmiş olabilirim. Belki de bizi yok etmekte haklılar."

Tam tamına bir yıl süren bir bekleyişin ardından, nihayet, Kıyamet Sonrası bitmiş bulunmakta. Son bölümleri yavaş yavaş, sindire sindire okumama rağmen bitti işte. Üçüncü kitap için yine bir bu kadar, belki de daha fazla bekleyeceğiz ve çok acılı olacak; çünkü kitap, aynı ilki gibi, inanılmaz bir şekilde bitti.

"Hepsi öyledir" Beliel'in sesi gayet dostaneydi. "En sonunda, hepsi bizi terk ederler. Hem de onları ne kadar seversek sevelim ya da ne kadar çok şey yaparsak yapalım. Asla yeteri kadar iyi olamayız. Sen ve ben reddedilenleriz. Terk edilmiş olanlarız."

Yazar kesinlikle inanılmaz bir iş çıkarmış, bunu söylemem gerek. Bir kere anlatımı çok düzenliydi, hiçbir eksiği yoktu. Olayları tam anlamıyla kelimelerle canlandırmış diyebilirim. Yarattığı karakterler, olay örgüsü zaten hiçbir olumsuz eleştiriyi hak etmiyor. Susan Ee, zekasını ve yeteneğini her cümlede göstermiş adeta. Bir kere, Raffe gibi bir karakter sürmüş önümüze. Sırf bunun için bile kendisine hayranlık duymak gerek.

Tahmin ettiğimin tam aksine, Kıyamet Sonrası'nda, ilk kitaba göre daha fazla çatışma, daha fazla aile ilişkisi,  daha az Raffe-Penryn ikilisi vardı. Hep tam tersi olacağını düşünmüştüm. Bunu anlayınca başta biraz içim sıkılır gibi oldu ancak yaşanan olaylar çok güzeldi ve bize kitabın ortasından sonra bahşedilen kısımlar o kadar iyiydi ki umduğumdan daha iyisini buldum. Paige, Direniş, kılıç, akrepler... ve daha birçok odaklanılan konu vardı zaten. Ayrıca, bizi üçüncü kitapta fazla iyi şeylerin beklediğinden de eminim. 

Bana bakıp sırıttı. Bakışlarında içimi eriten bir şey vardı; sanki ikimiz de tam manasıyla farkında olmasak da derinliklerimizde bir şey birbirimizle iletişim kurmamızı sağlıyordu.

Bence bu seri hiç bitmemeli. Ortalarda beş kitaplık bir seri olacağına dair söylentiler var, umarım doğrudur, umarım çabuk çıkarlar ve umarım son kitabı okumadan önce ölmem. İlk iki kitap da en sevdiğim kitaplar listesinde oldukça yüksekteler çünkü. Eh, içinde melekler var, sevdiğim bir baş kız karakter var (ki bunun ne kadar nadir olduğunu biliyorsunuz), olaylar çok iyi, anlatım mükemmel, bir de bunlar yetmezmiş gibi Raffe diye bir melek var kitapta. Ben sevmeyeyim de kimler sevsin?

Ne yaptığımı düşünmeden boynuna sarıldım. Bir an için, kafamın karıştığını hissettim ve aklımdan olabilecek en aptalca düşünceler geçti.
"Sakın beni bırakma," dedi.

Ah, Raffe... Kendisi, kalbimin derinliklerinde yer almayı başarabilmiş bir isim. Kolay kolay hafızalardan kazınacak gibi değil, Kıyamet Sonrası'yla bunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Gerçi agnostik baş meleğimizin kimseye kendini kanıtlamaya ihtiyacı yok ama olsun.

Meleğin Düşüşü, sizlere daha önce de birçok kez bahsettiğim üzere, gözüm kapalı tavsiye edebileceğim bir kitaptı. İkinci kitabından sonra sizlere zorla okutmayı düşünüyorum açıkçası. Bence bir göz atın, benden beş yıldızla onaylı.

"Kurallar. Gelenekler. Tehlike. Benimle birlikte olmak tehlikeli bir şey."
"Sensiz olmak da öyle."

Not: Az önce üçüncü kitabın yayımlanma tarihinin 14 Mayıs 2015 olduğunu öğrendim. DEX Kıyamet Sonrası'nı 4-5 ay sonra çıkardı. Kitabı eylül 2015'te okuyacağız desek... beni ölüme terk edebilirsiniz. Hayır, ağlamıyorum gözüme melekler kaçtı.




Puan: (5 üzerinden)


No comments:

Post a Comment