Friday, April 18, 2014

Anime Tavsiyesi: Elfen Lied ve Noragami


Elfen Lied

Türü: Drama, Gerilim, Doğaüstü Güç
Bölüm Sayısı: 14/13+
Yapım Yılı: 2004

İnsanların bir sonraki evrimi olduğuna inanılan Dicloniuslar, bilim insanları tarafından insanlığın düşmanı olarak sıfatlandırılmıştır. Normal insanlardan fiziksel olarak tek farkları iki boynuzlu olmalarıdır. Oysa çok farklı bir silahları daha vardır, hatta bu tehlikeli silahla doğmuşlardır. Bu tehlikeli silahın bilimsel adı vektördür. Vektörler, normal insanların göremediği ortalama 2 mt. uzunluğundaki kollardır. Öldürmeye eğilimli Dicloniuslar, bu silahı kullanmayı öğrendiklerinde insanlığı yok etmeye çalışan varlıklar olurlar. Bunun için önleme ihtiyaç duyan bilim insanları, doğan bütün boynuzlu çocukları ya öldürür, ya da lablarda denek olarak kullanmak için hapsederler.Bir gün bu lablardan kaçmayı başaran bir Diclonius, insanların arasına karışır. Adı Lucy olan bu Diclonius, kaçarken başına aldığı bir kurşun darbesiyle hafızasını kaybetmiş ve kişiliği bölünmüştür. Sabaha karşı denizi izlemeye gelen iki kuzen Yuka ve Kouta, sadece "nyuu" diyebilen iki boynuzlu çıplak bir kızla karşılaşırlar. Nyuu'yu evlerine götürürler ve onunla yaşarlar. Ama Nyuu'nun hafızası zaman zaman yerine gelir ve o zaman acımasız katil Lucy'ye dönüşür

2004 Yapımı Elfen Lied animesini, biraz bu dünyanın içindeyseniz eğer, duymamış olmanız imkansız diye düşünüyorum. Ancak animelere yeni başlayanı, bir şeylerden dolayı izleyemeyeni olmuştur kesin. Herkes seyretmiş olacak diye bir kaide yok ya!

Elfen Lied, izlemeden önce konusu hakkında pek bir şey -aslında hiçbir şey- bilmediğim bir animeydi. Hatta aşırı duygusal (gerçi bu biraz doğru olabilir), psikolojik dram türünde olduğunu, macera barındırmadığını falan sanıyordum. Doğru bildiğim tek şey, baş kahramanının saçlarının pembe olduğuymuş meğerse.

Konusunu yanlış bildiğimden, animeye başladığımda bayağı bir afallamıştım. Her taraf kan, aksiyon tavan, bizim pembe saçlı psikopat... Sonra kız aniden karakter değiştirince yine kafam bulanmıştı. Meğersem konusu yukarıda yazdığım gibiymiş.

Anlayacağınız üzere, gayet ilgi çekici bir tema barındırıyor Elfen Lied. Göz doldurucu çizimlere sahip, ayrıca Lucy karakterinin altında yatan  hikaye de sarsıcı. Bir de gelmiş geçmiş en etkileyici introlardan birine sahip. Açılışta duyduğunuz müzik tüylerinizi diken diken ediyor.

Elfen Lied, şiddeti, duygu yoğunluğu, bir o kadar da eğlencesi bol bir anime aslına bakılırsa. Kouta'nın samimiliği, Nyuu'nun ve Nana'nın (kısmen) tatlılığıyla daha da bir keyifli oluyor. Yuka karakteri alabildiğine gıcık. Ama animelerde böyle sürekli birine tokat atma gereği duyan kız karakterler olmazsa olmaz ilan edilmiş işte. Aksiyonun ağır havasını dağıtır nitelikte hep bu bayanlar.

Seri, "hayatımda izlediğim en iyi anime" tarzı bir şey değil aslında abartıldığı gibi. Ama küçümsenecek bir yanı da yok hiç. Son bölüme geldiğinizde seri ruhunuza bir çizik atmış oluyor adeta, pek unutulacak gibi de değil; adamı biraz sarsıyor.


Noragami

Tür: Aksiyon, Macera, Shounen
Bölüm Sayısı: 13/12+
Yapım Yılı: 2014


Bu diyar ve diğer diyar arasındaki sınırda 8 milyon tanrı, tanrılara hizmet eden ölü ruh ve yardımcı diğer ruhlar insanların işlerine karışmaktadır. 

Yato kendine ait bir tapınağı olmayan bir tanrıdır ve tapınak oluşturmak için de 5 yen karşılığında yardıma muhtaç olanlara yardım ederek belli bir kotayı geçmelidir.
Bunun için kendi numarasını bir tuvaletin arkasına dahi yazar.
Hiyori ise Yato ile karşılaştığı bir günde onu kamyon kazasından kurtarmak isterken neredeyse ölecek duruma gelir. Yato tarafından kurtarılıp hastaneye kaldırıldıktan sonra kendisinin hanyou(kolaylıkla ruhunu kaybedebilen kişiler) olduğunu yine Yato'nun kendisinden öğrenir. İkilinin bu şekilde yolları kesiştikten sonra macera başlar.


2014 Yapımı bu animeyi henüz bitirmiş bulunuyorum. İzlemesi iki gün sürdü ve resmen kalbime taht kurmuş durumda. Yaratıcı ve çekici bir konusu, eğlenceli ve komik diyalogları, inanılmaz samimi karakterleri var Noragami'nin! Ayrıca çok da güzel çizimlere, müthiş müziklere sahip.

İlk bölümlerde biraz durağan, sıkıcı bir anime olabileceğini düşünmüştüm ancak hemen ardından bu durum değişti; seri bambaşka bir hal aldı. Özgün ve çok hoş bir temayı işlemiş Noragami. Kesinlikle bayıcı değil, orijinal ve olay örgüsü bakımından da oldukça doyurucu. Ben animelerde fazla yapmacıklığı sevmiyorum. Saf, klişe kızlar ve ardı arkası kesilmeyen komik olma durumları beni sarmıyor; biraz ciddilik arıyorum anlayacağınız -konusu komedi değil de aksiyon, shounen falansa eğer-. Noragami'de bu ciddiliği buldum, aynı zamanda bolca da güldüm. Tam yerinde olmuş yani her şey. Ne eksiği vardı ne de fazlası.

Tabii tek beklenen yegane şey, animenin daha uzun olması. İkinci sezon umuyorum ki gelir, zira Noragami oldukça beğeni topladı. Popülerliği biraz daha artarsa ikinci sezon onayını alacağına eminim. Ama ben şimdiden önlem almak adına (ve biraz da meraktan çatladığımdan) mangasını okumaya başladım bile. Karakterleri o kadar çok sevdim ki onlardan ayrılmak zor geliyor.


Noragami, Elfen Lied'e göre açık ara daha vahşetsiz, fazla kan ve drama yok. Ancak ikisi de kendi kulvarlarında çok önde animeler. Elfen Lied biraz daha ağır abla rolünde sadece. Bence ikisi de izlenmesi gereken, sonuna kadar tavsiye edilebilecek seriler. Göz atmanızda fayda var.



8 comments:

  1. Elfen Lied ben de bıraktığı izleri unutamadığım bir animedir. Lilium ile her seferinde tekrar hatırlarım yaşattığı duyguları. Unutamadıklarımdan...
    Noragami'ye ise artık başlıyorum yani yeter. Bu nedir herkes senkronize şekilde göklere çıkarıyor daha fazla dayanamayacağım sanırım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elfen Lied zaten pek unutulacak gibi değil yahu, Lilium fazla etkileyici. Noragami'ye öyle aşırı umutla başlama bence ama hayal kırıklığına uğratacağını sanmıyorum ben çok sevdim :)

      Delete
  2. ben noragami'nin anime ve mangayı yeni bitirdim bence çok güzeldi ikisi de ama anime mangaya göre özet bile sayılmaz çok yüzeysel olmuş ama yine de çok sevdim şarkılar da ayrı güzel özellikle opening ost :D ve yato'nun ciddi olmadığı zamanlar aklıma ilk gelen tabir kesinlikle aptal ama çok sevdiğim bi karakter oldu benim için death note'dan L vardı bi de şimdi yato :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Death Note'un her karakteri efsane zaten :D Mangalar çoğu zaman animenin önüne geçiyor ama ülkemizde mangalar fazla çeşitli olmadığından severler genelde animeye yöneliyor haklı olarak. Ama şarkılar süper, kesinlikle katılıyorum!

      Delete
  3. Elfen lied.. Ah o anime beni çok etkilemişti. Lucy'in cosplayini yapmalıyım diye az mı takmıştım kafa. Yaptım da neyseki :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir cosplay manyağı olarak (her ne kadar yapmasam da, sürekli bakıyorum)... yaptığın cosplayi görmeyi çok isterim!

      Delete
  4. Elfen Lied adamı ağlatır. Biraz hardcore olmasına rağmen yoğun dram içerir. Güzeldir. İz bırakır.

    Ah..

    ReplyDelete
  5. Noragami gerçeken bende iz bıraktı. Eşi benzeri olmayan animelerden...

    ReplyDelete