Wednesday, August 21, 2013

Vampire Academy: Blood Sisters Üzerine

Biliyorsunuz, geçtiğimiz günlerde merakla beklenen, benim de merakla beklediğim, Vampir Akademisi Serisi'nin ilk filminin fragmanı yayınlandı. Facebook üzerinde gördüğüm yorumlar olumlu yöndeydi, ancak kitabı okumamış ya da filmler hakkında bilgili birinin gözüyla o kadar da iyi mi pek emin olamadım.

Yeni moda artık bestseller kitapların beyaz perdeye uyarlanması görüyorsunuz ki. Çoğu yazarda parayı görüp atlıyor ancak eserlerini hangi ellere emanet ettiklerinden haberleri var mı acaba?
Benim şu ana kadar izlediğim, en iyi kitap uyarlaması kuşkusuz Yüzüklerin Efendisi serisi. Ancak "Yüzüklerin Efendisini süper yaptılar bu da öyle olur" gibi bir mantıkla olaya bakmamak gerekiyor çünkü yönetmen var, yönetmen var. Ve ne yazık ki her kitap uyarlamasını Peter Jackson çekmiyor.

Yaşadığım en büyük hayal kırıklığı Muhteşem Yaratıklar'a aitti. Ayılıp bayılarak okuduğum bir kitabı beyaz perdede vasat halde görmek pek iyi olmuyor. Peki Vampir Akademisi'nde ne yaşayacağız?

Oyuncuları görünce, bir takım "Bundan bu karakter olmaz!" diye isyan etse de neredeyse herkes kadronun mükemmel olduğunu, inanılmaz bir film çıkacağını düşünüyordu. Ben de az çok bu düşüncedeydim ancak fragmanı izledikten sonra gördüklerim beni pek heyecanlandırmadı. Mesela kitapta nefret ettiğim Lissa, tiksineceğim bir Lissa'ya dönmüş. Kitaptaki Lissa'yla karşılaştırmayı geçiyorum, belki yönetmen filmde daha sert bir Lissa ortaya koymuş olabilir. Ama hiç iyi bir oyuncu seçememiş, artık kim seçtiyse.

Bu kadar beklenen, yüksek hasılat yapması olası bir filmi neden bu kadar düşük bütçeli bırakmışlar anlayamıyorum. Kesinlikle daha iyi oyuncular seçilebilirdi.

Benim korktuğum ve çok çok yüksek ihtimal karşı karşıya olduğumuz durum, Vampire Academy: Blood Sisters filmi tam bir Amerikan teenager filmi olacak. Lütfen yapmayın.  

Ayrıca filmin aksiyon sahnelerini çok merak ediyorum, film nasılsa, inanılmaz hızlı bir şekilde çekildi. Bu da beni daha çok korkutuyor. Umarım beklediğim kadar amatör bir film ortaya çıkmaz

14 Şubat'ta, bütün kötü düşüncelerimi atmış olmam dileğiyle....

Fragmanı izlemek için:


No comments:

Post a Comment