Friday, August 30, 2013

İnceleme: Iron Man 3

 
Film: Iron Man 3
Yönetmen: Shane Black
Oyuncular: Robert Downey Jr. Guy Pearce, Gwyneth Paltrow
Imdb Puanı: 7,5
Yıl: 2013

Batman'den sonra en sevdiğim kahraman...
Zırlı veya zırhsız. Seni seviyoruz Iron Man.


Ne diyeyim, Iron Man 2'den sonra, hayal kırıklığına uğrayabileceğim düşüncesini kafamdan bir türlü atamıyordum. Yine de filme dair umutlarım vardı, filmin vizyon tarihi yaklaştıkça heyecanlanmıştım; ne var ki sinemada izleme şansını yakalayamadım. Bugün filmi izlemeye zaman bulabildim, sonunda!

Umudum vardı fakat o kadar da fazla bir beklentim yoktu,  ama itiraf ediyorum bu tarz aksiyon dolu, bilim-kurguyla harmanlanmış filmleri seviyorum. İçinde Robert Downey Jr. gibi biri bulununca daha çok seviyorum. Konu Iron Man olunca daha çok...
"Where's my sandwich?"
İkinci filme göre çok daha iyi olduğunu düşünüyorum Iron Man 3'ün. Yakın dövüş sahneleri oldukça iyiydi, düşmanların tekniği de yerinde gibiydi. Tony Stark'ın muzipliği yine üstündeydi tabii, filme can katan şeylerden biri bu. Yüzüme bir tebessüm yerleştirdi.

Bu tarz filmlerde, ülkeye sahip çıkılmaya çalışılırken bir yandan da alttan Amerika'ya göndermeler yapılması çok hoşuma gidiyor. Biraz dikkatli izlerseniz, bu konu hakkında güldüren sahneler vardı.
"I am Iron Man."
Filmin ilk saniyesinde bizi bir konuşmayla karşılayan Tony, o konuşmayla filme anında ısınmamı sağladı. Ancak beni en çok etkileyen kısım filmin son dakikasıydı. Görüntüler ve çekim açısı film boyunca oldukça iyiydi, yönetmeni beğendim diyebilirim.

Iron Man 2'de de olduğu gibi, düşmanın bir geçmişi vardı. Düşmanın sanki biraz yapım aşamasında gibiydi, daha iyi olabilir miydi? Olabilirdi. Adamın amacı biraz fazla klişe kaçmıştı. Tony'nin ona karşı başlattığı savaşın tamamen plansız olması birazcık tuhaftı tabii. Belki de biraz uykusuz olduğumdandır, ancak yakalayamadığım bir-iki yer oldu diyebilirim.

Her Marvel filmi gibi, yine şımarık bir kahraman filmiydi; ama bu sefer diğer filmlerden daha ciddi olmuş. Bunu sevdim.










No comments:

Post a Comment