Sunday, June 30, 2013

İnceleme: Limitless




Film: Limit Yok
Yönetmen: Neil Burger
Oyuncular: Bradley Cooper, Robert De Niro, Abbie Cornish
Imdb Puanı: 7,3
Yıl: 2011


Daha önceleri bir yazımda filmi izleyip başında bırakmak zorunda kaldığımı belirtmiştim. Tekrardan izleyeyim dedim ve iyi ki izlemişim. Son zamanlarda izlediğim en güzel filmlerden biri kesinlikle.

Edward (Eddie) Morra, dibe vurmuş bir yazar. Kendini toparlayamıyor ve yazmış olması gerektiği kitabın daha ilk cümlesi bile yazılı değil. Ancak bir hap bütün dünyasını değiştirmeyi başarıyor.

Yönetmene sarılıp tebrik etmek istiyorum, filmin senaryosu gibi görüntüleri de inanılmazdı. Başta filme adapte olmakta zorluk çekebilir, görüntülere alışamayabilirsiniz ancak ileride çok keyifli bir hal alıyor. Yönetmen ciddi bir iş çıkarmış. Hayran kaldım izlerken.

Tabii kadro da önemli. Ve bu filmin başına gelen en güzel şey başrolde taptığım Bradley Cooper'ın yer almasıydı. Adam her şeyi güzel kılıyor zaten, bu filmde de efsane bir iş ortaya koymuş. Zaten filmde Robert De Niro'nun adının geçmesi yeter. Kendisine beslediğim sevgi de ayrıdır.

Zaten filmin başlangıcında bir, "Vay anasını" diyorsunuz. Ama ileride olan şeylere kıyasla hiçbir şey oluyor gördükleriniz. İnsan zekasının nelere kadir olduğu ortaya çıkıyor. Gerçi şimdi düşününce filmde bir-iki noksan vardı ama onları ben kaçırmış olabilirim.

Filmin etkisindeyim şu anda. Keşke benimde gözlerim birden öyle aydınlansa. İşlenilen fikir, cidden çok hoşuma gitti. Güzel bir kitap olabilirmiş diye düşünüyorum. Bir yazar benzer konudan çok iyi bir YA serisi çıkarabilir bence. Duyun sesimi yazarlar! Neyse, filmde hiç beklemediğin yerden aksiyon çıkıveriyor. Aklıma kazınan birkaç sahne vardı ki tasarlanması için acaba haplardan aldılar mı diye düşünmedim değil. Ve ve ve... filmin sonu kesinlikle muhteşemdi. Beklenmedik bir şekilde bitti, ama süper bitti. Sevdim. Çok sevdim.

Bradley'den bahsetmişken, Cilian Murphy'le ikisi film yapsalar keşke "En Güzel Gözler Bizim" diye. Sırf ikisinin gözlerini izlemek için para verirdim yani.

Aksiyonlu, gizemli, bilim-kurgu ögeli, güzel gözlü bir film izlemek isteyenlere tavsiyemdir. İzlemek istemeyenlere de tavsiyemdir. Herkes izlesin işte. Ne güzel film. Ayrıca aynı yönetmenin Uyumsuz'u çekiyor olduğunu öğrendim. İlk iki kitabı kitaplıkta bekliyor ama sizce de başroldeki kız çok kötü değil mi ya? Sırf fan artlardan biliyorum ama. Neyse. Yönetmenden The Illusionist ve Limitless gibi filmler çıktıysa kötü bir şey beklemeyin.

Limitsiz günler.




No comments:

Post a Comment