Friday, June 14, 2013

Bir Efsane: August Rush




August Rush'ı daha ilk çıktığı zamanlarda izlemiştim ve büyülendiğimi hatırlıyorum. Jonathan Rhys Meyers ilk aşklarımdandı benim. Ne var ki filmi bildiğiniz unutmuşum, hatta öyle ki Jonathan'ın oynadığını oynadığını bile hatırlamıyordum. Dün bilgisayarda görünce izleyeyim dedim, bir tereddütle. Seneler önceki anılar tekrardan canlandı. Jonathan'a yeniden aşık oldum, yeniden ağladım, yeniden heyecanlandım izlerken filmi. Senaryoya ve filmin sonuna bakarsanız fazla bir esprisi olmayan filmlerden. Ama pratikte asla öyle değil. İzlerken tekrar tekrar öldüm diyebilirim. Filmin soundtrack'i zaten inanılmaz, Jonathan her şarkı söylediğinde de gözlerim dolunca dedim ben bunu yazmalıyım bloga.
Eh, film tabii ki Jonathan'dan ibaret değil. Asıl efsane Evan, nam-ı diğer August Rush. O çalma tekniği hala saygıyla izlenir. Freddie Highmore'sda yetenkliliğin dibine vurunca ortaya böyle bir şey çıkıyor işte.

Filmin başka bir güzelliği iki farklı tarzı bir araya getirmesi. Ben hem Rock müzik hem de klasik müzik hayranı biriyim. Klasik müzikte en çok beğendiğim ise çellodur. Durum böyle olunca da film benim için daha da önemli oluyor. İki tarzın bir araya geldiği şarkılar, Jonathan Rhys Meyers'in sesi, o gitar çalış... Mükemmeliyetin tanımı olabilir. Diyorum şarkılar çalsın, hayatımın sonuna kadar bu filmi izleyeyim. Olur mu, olur.
Müzikler mükemmel ama konu da beni her zaman etkiler. Filmdeki aile dramı çok başka. Filmin sonuna doğru saçlarımı yolmak üzereydim yine. "Buluş hadi buluş!" nidaları altında... Üç başrol oyuncusu da süper, ama bunu dışında Terrence Howard ve Robin Williams'ın da hakkını yiyemem. İkisi çok ayrı. Filmi ortamı, oluşan duygu ve düşünceler bize çok güzel yansıyordu. Hala bir fotoğraf görünce heyecanlanıyorum. Efsane değil de nedir?

O kadar bahsettim müziklerinden filmin, biraz izleyelim neymiş ne değilmiş diye.


 







En sevdiğimi sona sakladım
Ara ara yer vermeyi düşünüyorum benim için özel olan filmlere, kitaplara. Sizin için efsane olan film hangisi, August Rush sizin için ne kadar özel yorumlayın!




No comments:

Post a Comment