Saturday, February 28, 2015

İnceleme: Forever

Kitap: Forever  (The Wolves of Mercy Falls #3)
Yazar: Maggie Stiefvater
Yayıncı: Scholastic Press
Goodreads Puanı: 3.92 (69.782 oy)
Sayfa Sayısı: 388

then.
When Sam met Grace, he was a wolf and she was a girl. Eventually he found a way to become a boy, and their loved moved from curious distance to the intense closeness of shared lives.

now.
That should have been the end of their story. But Grace was not meant to stay human. Now she is the wolf. And the wolves of Mercy Falls are about to be killed in one final, spectacular hunt.

forever.
Sam would do anything for Grace. But can one boy and one love really change a hostile, predatory world? The past, the present, and the future are about to collide in one pure moment - a moment of death or life, farewell or forever.
 



Bir serinin daha sonuna geldik...
The Wolves of Mercy Falls serisi benim kalbime işleyen bir üçleme oldu. Yaşananların saflığı, karakterlerin içtenliği, kitaptaki şiirsellik, müzik ve tabii ki Stiefvater'ın olağanüstü anlatımı... Seri, acısıyla tatlısıyla, Forever ile kapanışı yaptı. Şimdi spin-off olan Sinner'ı okumak için ölüyorum.

Kitabın dili akıcı, etkileyici, duru ve hoş bir tınısı var. Yazarın kafiyeli kalemi gerçekten insanı gülümsetiyor. Forever'da, aynı Linger'da da olduğu gibi dört adet anlatıcımız var: Sam, Grace, Cole ve Isabel. Hepsinin kendine özgü bir tarzı var ve onları çok çabuk ayırt edebiliyorsunuz. Bir yerden sonra, gerçekten olayların içinde hissediyorsunuz kendinizi. Bu yönden seri, baştan aşağı çok samimi.

“I hated this. I hated knowing what I wanted and knowing what was right and knowing they weren't the same thing.” 

Genelde, üçlemeye yapılan olumsuz eleştiriler çok aksiyon yüklü olmaması yönünde. Evet, her ne kadar kitapların içinde can yakıcı bir sürü olay bulunsa da kitaplar vurdu-kırdıya değil, karakterlere, onların geçmişine ve kim olduklarına, kim olacaklarına eğiliyor. Ben bundan çok keyif aldım açıkçası çünkü sıkıcı insanlar yok kitabın içinde; okurken bolca gülüyor, mutlu oluyor, bir yandan da göz yaşlarınıza hakim olmaya çalışıyorsunuz.

Forever'dan beklentim yüksekti tabii; sonuçta bir seri kapanıyor ve insan şaşalı bir şeyler bekliyor ister istemez. Açıkçası, kitap en başından itibaren çok çarpıcıydı ve sonuna nasıl geldiğimi anlamadım. Kitap güzel bitti diyebilirim, ama Sam ve Grace açısından daha yüksek tonda bir şeyler bekliyordum sanırım. Yani "inanılmaz bir sondu" diyemedim; yine de çok memnun kaldım. Özellikle Cole... bu kitapta bambaşkaydı.

“And then I did laugh, even though the future was a dangerous place, because I loved her, and she loved me, and the world was beautiful.” 

Yazarın diğer kitaplarını en kısa zamanda okumayı istiyorum. Umarım bu dileğim yerine gelir. Bekleyip hep beraber göreceğiz.

Bol kitaplı, mutlu günler!

No comments:

Post a Comment