Sunday, September 28, 2014

Bir Efsane Mi Doğuyor? Karşınızda Gotham...


DC Comics takipçisi olan herkes, duyurulduğundan beri Gotham'ı merakla bekliyordu. Bazılarının hiç umudu yoktu, bazıları çok iyi bir dizi olacağını savunuyordu ama sonuç olarak herkes takipteydi. Sonunda, kısa bir süre önce birinci bölüm bizlere kavuştu ve dizi birazcık sağ gösterip sol vurdu.


Bilmeyenler için, Gotham, Bruce Wayne'in henüz Batman kimliğine bürünmeden, Selina, Catwoman olmadan, Joker ortalıkta yokken, dedektif James Gordon'ın Gotham'ın karanlık sokaklarıyla tanışmasını konu alıyor. Batman, Poison Ivy, Catwoman, Joker, Penguin gibi karakterlerin doğuşunu ve yükselişini izleyeceğiz bir nevi dizide. Tabii bir de bol bol entrika ve suçla savaş.

Kadro ilk açıklandığında, James Gordon'ı Ben McKenzie'nin canlandıracağını duyan çoğu kimse hüsrana uğradı. Her tarafta "Ergen Dizisi Emeklisi" başlıklı yazılar yazıldı. Bunun üzerine bazıları "dizi izlenmeye değmez" bile dedi.
Ben mi? Ben umutluydum. McKenzie'nin iyi bir oyuncu olduğunu biliyordum. İnsanların ergen yapıtı diye eleştirdiği The OC'de bile parlıyordu ki o zamanlar daha gencecikti, ben onu böyle bir rolde, kocaman adam olmuş halde görmeyi çok istiyordum.

Kadro Ben McKenzie ve birkaç isim haricinde geçer not almıştı aslında; ama herkes Batman'siz Batman hikayesi fikrine soğuk bakıyordu. Diziye gün sayan, çok güzel bir yapıt olacağına inanlar kadar sırf bu fikir yüzünden daha dizi çıkmadan beğenmeyen insanlar da vardı. Aslında diziyi seveceklerini bilenler bile kafalarında bir parça soru işareti taşıyordu, çünkü gerçekten de "Bruce var, Batman yok" büyük bir paradokstu. Sonra fragman yayınlandı. Ve herkes soluksuz izledi.

Fragmanı görünce, benim heyecanım ikiye katlandı çünkü ben de dizinin iyi olacağını düşünen taraftandım ve şimdi elimde bir delil vardı. Dizi kesinlikle hayal kırıklığı olmayacaktı.

Günler geçti, yaz kendini sonbahara bıraktı ve Gotham'ın ilk bölümü izleyiciyle buluştu. Sonuç mu? Bence favori listeniz arasında bir yer açın.


Gotham şehri, olmuş.
Yakın dövüş sahneleri, olmuş.
Aksiyon, olmuş.
Senaryo, olmuş.
Replikler, olmuş.
Mekanlar, olmuş.
Bruce, olmuş.
Selina, olmuş.
Ve James Gordon... bence hepiniz Ben McKenzie'nin önünde eğilin çünkü kendisi çok iyi olmuş.


Belki ilk bölüme bakıp, dizinin geleceğiyle ilgili bir şeyler söylemek için erken ama eğer diğer bölümler ilk bölüm kadar etkileyici olursa bence diziye "efsane" etiketini yapıştırmak hiç yanlış olmaz.
Yönetmen New York havasından kurtulmuş, puslu Gotham'ı ortaya çıkarmış. Görüntülere diyecek tek bir lafım yok zaten. Kurgu da çekime güzel oturtturulunca hiçbir problem kalmamış bence.

Ağır bir Batman hayranı olarak, zaten ne olursa olsun diziyi tabii ki takip edeceğim ama önümüze böyle güzel bir yapıtın sürülmesi beni çok mutlu etti. Baştan sona keyifle izledim ilk bölümü.

Açıkçası, herkesin damak zevkine hitap etmeyebilir belki ama benim tarzımı takip edenler biliyor, yani diğer tavsiyelerim sizde hayal kırıklığı yaratmadıysa bu da yaratmayacak. Uzun zamandır eski yapım diziler izliyordum, şimdi her hafta bir diğer bölümünü iple çekeceğim bir seri var karşımda. İçinizde benim gibi aksiyon ya da çizgi-roman sever varsa bence Gotham'ı izlemeyi ertelemesin. Beğeneceksiniz.

fragman



Bol Batman'li günler!



2 comments:

  1. Merhaba
    Bende Batman hayranıyım favori süper kahramanım.
    Diziyi merakla bekliyordum izleyeyim hemen.
    Of bizimkilerde artık bu aşiret dizilerini bıraksınlar bir fantastik dizi bekliyoruz ama nerde.....(ne dertliymişim cümlenin akışını bozan kelimeler yazdım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umarım siz de diziyi benim kadar beğenirsiniz :) Aşiret dizilerinden (hiç televizyon izlemememe rağmen) ben de sıkıldım ancak bana kalırsa fantastiğe el atmasınlar, zira Hititya Madalyonun Sırrı filminde gördük özel efektleri ne kadar iyi yapabiliyorlar. Şimdi bi de vampir falan yapmaya çalışırlar, iyice ülkeden soğuruz. Hiç gerek yok!

      Delete