Friday, July 26, 2013

İnceleme: Göz/Carrie



Kitap: Göz
Yazar: Stephen King
Yayıncı: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 237
Goodreads Puanı: 3.81 (153,386 oy)



Korku romanlarına yepyeni bir soluk getiren Stephen King, bu yapıtında intikam duygusuyla yanıp tutuşan, telekinetik güçlere sahip, Carrie White'ın öyküsünü sergiliyor... Korkuyla buluşun, kâbusu yaşayın.

"Ürkütücü ve korkunç!. bu romanı elinizden bırakamayacaksınız." 
Chicago Tribune 
"Kanınızın donduğunu hissedeceksiniz..." 
New York Times 
"Tüyler ürpertici ve korku dolu!" 
Pittsburgh Post Gazette



Daha önce hiç Stephen King okumamıştım, okuduğum ilk kitabı olan göz, yazarın da ilk yazdığı kitap idi. Daha sonraki yorumlarda da King'le karşılaşacaksınız gibi.

Yazarın üslubunu çok beğendim, kitabı okurken bazı yerlerde gerildim, hayran kaldım ve etkilendim. Basitlikten uzak, ancak bir o kadar da sıkmayan bir kitaptı.

King'in düşünce tarzını sevdim. Kitapta çeşitli makaleler, kitaplar ve konuşmalardan alıntılar vardı. Olaylar, bu alıntılar ve Carrie'nin dışındaki önemli karakterlerin yaşadıklarıyla destekleniyordu.

Göz'ün konusu da oldukça etkileyiciydi. Aslında tek bir olaya odaklanmıştı ve anlatılan her şey kitabın sonlarına doğru yaşanan olayla ilgiliydi. Carrie'nin yaşadıkları, kafasında kurdukları, yaptıkları ve düşündükleri sizi sarsabiliyor. Aynı zamanda diğer karakterlerin de kurguları oldukça iyiydi.

"Kimse kıpırdayamadı. Herkes put gibi durmuş, yalnızca bakıyordu. Ben sanki donmuş gibiydim. Tanrım, diyordum içimden, başka bir şey düşünemiyordum. Tanrım, Tanrım, Tanrım. Derken kafama başka bir düşünce girdi, ama sanki bana ait bir şey değildi. Carrie'yi düşünmeye başlamıştım. Ve Tanrı'yı. Birbirlerine karışmıştı bu iki kavram ve korkunçtu."

Kitabın hoşlanmadığım tek bölümü bazı yerlerin biraz uzaması idi. Ve kitabın arkasında yazanın aksine, kanımın donduğunu hissetmedim. Kitap kısa sayılabilecek bir sayfa sayısına sahip, ancak biraz daha uzun olsaydı sıkılabilirdim.

Bir de, kitabın çevirisini sevmedim. Daha önce bu konuda hiçbir yorum da bulunmamış, ne güzel çeviriyi desteklemiş ne kötü çeviriyi yermiştim ama bu sefer dile getirmek istedim. Kitap sanki kelime kelime çevrilmişti. Cümlelerde uyumsuzluk vardı. Bu da kitabın akıcılığını engelliyordu. Ve ayrıca, kitabın isminin Göz olması bana çok saçma geldi. Hiçbir bağlantı yakalayamadım, neden orijinal ismiyle bırakmamışlarsa..

Sonuç olarak, King'in yazısını beğendim. Konu güzeldi, üslup güzeldi. Yaratıcılık vardı. Karakterler, özellikle Hristiyanlığı çok yanlış yorumlayan, Carrie'nin annesi müthişti. İyi bir aklın ürünü olduğu belliydi. Gerilimden hoşlanan biriyseniz mutlaka okuyun derim. King'i merak edenlere de güzel bir başlangıç olabilir.

Puan: (5 üzerinden)


No comments:

Post a Comment