Sunday, July 7, 2013

İnceleme: Elit/The Elite



Kitap: Elit (The Selection #2)
Yazar: Kiera Cass
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 288
Goodreads Puanı: 3.97 (18,896 oy)



Sarayda 6 kız... Savaş kızışıyor.


"Babamdan gelen mektubu ellerimde tuttum.Aspen'in prenses olamayacağımdan emin oluşu aklıma geldi.Halk oylamasında en sonuncu olduğumu hatırladım.Maxon'ın haftanın ilk günlerinde verdiği şifreli sözü düşündüm...Gözlerimi yumdum ve kendimi yokladım.Bunu gerçekten yapabilir miydim?Illéa'nın yeni prensesi olabilir miydim?"
Saraya 35 kız girmişti, şimdi 6 kız var.Ve artık Elitler Prens Maxon'ın aşkını kazanmaya çok daha kararlı.
Zaman America'nın aleyhine işliyor. Biran önce karar vermeli.
Çocukluğundan beri birlikte gelecek hayalleri kurduğu Muhafız Aspen mi?
Yoksa nefes kesici romantizmiyle başını döndüren Prens Maxon mı?
Kimi seçerse seçsin, aklı diğerinde kalacak.
Ve Asi Kuzeyliler bu peri masalının mutlu sona
ulaşmaması için ellerinden geleni yapacak.



Aynı gün içerisinde başlayıp bitirdiğim kitaplara bir yenisi eklendi. Ancak bu sefer o kadar da keyif vermedi.

İlk kitaba "Ben bunu sevmeyeceğim" diye başlamış, "Çok sevdim" diye bitirmiştim. Bu kitapta ise tam tersiyle karşılaştım. Beni Seç'e övgüler yağdırırken, Elit'te her şey yapmacık, basit ve özgünlükten uzak geldi. Yazar git gide acemileşiyor gibi. Okuduğumun bir an Barbie kitabı olduğunu sandım.

"Senden bahsediyordum," dedim. "Seni bırakmak istemiyorum."

Kitaba başlamadan önce heyecanlıydım, güzel anlar beni bekliyor diye başladım hatta; gel gelelim bir başladım kitaba, onuncu sayfasında başladı benim göz devirmeler. İlk kitapta America'ya ne kadar katlandıysam bu kitapta o kadar gıcık oldum. Maxon benim kaderim havalarındayken iki sayfa sonra "Aspenle evlenmeliyim" dediği oldu. Zaten kitap komple Aspen mi Maxon mı konusu ile ilgili olduğu için benim şalterler daha da attı. Güzel geleceği olan kitapları hep dönek kızlar mahveder zaten. Ne var ki bu sefer, yazarın acemiliğinin de parmağı vardı.

"Aspen ile ikimiz, birlikte bir hayat kuruyorduk ve Seçim, bunu neredeyse yok etmişti. Aspen evim gibiydi, Aspen güvencemdi."

Cümleler Beni Seç'tekinden daha basit ve daha boştu. Her şeye duygu katmak için (abartmıyorum) kadın bir sayfada iki tane "Oh!" ifadesi kullanmış mutlaka. Çeviriyle, her sayfada "A" Aa" ve "Ah" ifadeleri bolca karşımıza çıkıyor yani. Kiera'nın konuşma yazmasını geliştirmesi lazım bence. Çünkü cümleler basit olduğu kadar bayıcıydı da. Göz devirmekten gözlerim ağrıdı diyebilirim.

Kitaptaki olaylara gelirsek... etkilenmedim. Belki şaşırmamız, çok üzülmemiz gereken yerde acı acı güldüm resmen. Yazar araya bir Ateşi Yakalamak fenomeni şokuşturmuş. Ama Elit'te her şey peri masalı olduğundan çok üzülmeyin. Kızın kahraman olma ve "Maxon en çok beni seviyo o olmazsa kapı gibi Aspen var" tavırları yüzünden bayılıyordum. Dedim tutun beni ben şu kızı karar verdirmeye, olmadı boğmaya gidiyorum!
"Son zamanlarda keşfettim ki..."
"Söyle."
"Senden uzak durmak konusunda kesinlikle berbatım. Bu çok ciddi bir problem."

Kitabın sadece sondan otuz sayfasını falan sevdim. Tek etkilendiğim yerde sonlara doğru olan Maxon-America anıydı. Neyse ki oğlan kıza ağzının payını vermeyi biliyor. Şöyle ki, ben kitabın sonunda yaşadığım duygular ile karar veririm hep. Okuduğumuz Distopyalara göre ortalamanın altında, YAlara göre ortalama bir kitaptı. Ben de ortalama bir puan verdim. Biliyorum, olumsuz yorumlar gırla ama azıcık akıcılık, azıcık da The One'ı merak etmem adına (üçüncü kitabın ismi buydı, değil mi) böyle bir puan layık gördüm. Beni Seç'ten sonra bir hayal kırıklığı idi yine de. Oysa ikinci kitaplar hep en sevilen olmamış mıdır? 

"Bekleyebilirim," diye söz verdi. "Hazır olduğunda, bana yaz. Nefes almana izin verecek kadar seviyorum seni. Dün geceden sonra, tek yapmanı istediğim bu. Lütfen nefes al."

Üçüncü kitabı bekliyorum, umarım yazar Beni Seç'teki gibi bir keyif yaşatır bize. Oniki bittikten sonra, sağ üstte bulunan ankette en yüksek oy Elit olduğu için okumuştum, iki kitap eşit oy aldığına göre benim karar vermem gerekecek sanırım. Goodreads'ten aralıklı olarak yorumları takip edebilirsiniz. Güzel günler.

2 comments:

  1. Şahsen yorumlarına hayran kaldım. Bence Elit'te çok hoş bir kitap olmakla birlikte Amerika'nın kararsızlığı yüzünden gerçekten çok bunaldım...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkürler! Üçüncü kitapta göreceğiz bakalım kızımızı, umarım beni yine sinirlendirmez..

      Delete