Thursday, June 19, 2014

İnceleme: Vampire Academy (Film)



Film: Vampir Akademisi
Orijinal Adı: Vampire Academy
Yönetmen: Mark Waters
Oyuncular: Zoey Deutch, Danila Kozlovsky, Lucy Fry
IMDb Puanı: 5.8
Yılı: 2014



Bildiğiniz üzere, Vampir Akademisi'nin kitaplarına hayran biriyim ve filmi canımı sıkacağından sinemada izlemeye tenezzül bile etmedim. Ortaya vasat bir yapıt çıkacağını biliyordum, en kötüsü değildi çünkü konunun orijinali ve kitap eğlenceli, heyecanlı; en iyisi de değildi çünkü daha oyuncu seçimleri başladığında filmin ergen yapıtı olarak ortaya sürüleceğini anlamıştım.

Tartışmak istediğim birçok şey var, ama öncelikle yönetmenin cesaretinden bahsetmek istiyorum. 2014 yapımı olup bu gibi özel efektlere sahip bir filmi beyaz perdeye sürmek yürek ister. O gözler, alev efektleri, dövüş sahneleri... filmin sonuna doğru bir gümüş kazık alıp kalbime saplayasım geldi gerçekten. Ya burada ne kadar ergen işi olursa olsun bir film ortaya koyuluyor. Hem de kitaptan esinlenilmiş, daha fragman çıkmadan herkes film için heyecanlanmış, sen gel önümüze Teen Wolf'tan beter efektler koy, olacak şey mi? Ya hiç olmazsa bi' The Vampire Diaries'e bakıp örnek alsaydınız arkadaş.

Efektleri geçiyorum, filmin yavanlığı daha da beter. Bir kitabı kısa bir zaman dilimine sığdırmak kolay iş değil tamam da filmi 100 dakika değil 120 dakika yap ama adam gibi yap. Her sahnede bir abartı, bir yapmacıklık... "fantastik film işte bu ondan öyle ehehehe" cümleleriyle baştan savmak çok saçma. Asıl konuyu kaçırıp salak saçma esprilere odaklanmak filmi eğlenceli hala getirmiyor, hayır. Dimitri'yle Rose ne zaman birbirlerinden hoşlandı o bile belli değil.

Casting'e ayrı bir sözüm var. Mia ve Lissa'yı oynayan kızları çok mu aramışlar acaba? Yani biraz daha arasalar belki daha kötüsünü bulabilirlerdi. Kitapta zaten Lissa'yı sevmiyordum, şimdi iyice nefret ettim. Ms. Karp, Kirova, Christian ve Mason tam olmuştu. Onları gerçekten beğendim. Rose'u canlandıran Zoey Deutch ise beklediğimden daha iyi iş çıkarmış. Gerçi oyunculuk yeteneği sadece komik olmaya çalışılan, esprili kısımlarda kendini gösterdi. Ciddi bir rolde kendini gösterebileceğini sanmıyorum ama Rose için uygundu. Danila Kozlovsky'ye gelirsek... Ah, Dimitri... Adamın oyunculuğu iyi, tipi güzel yani; karizmasını bozan tek şey saçlarıydı herhalde. Sanki her şey kitaba uygunmuş gibi bir de adama zorla saçlarını uzattırmışlar. Bak yine sinirlendim.

Yalnız fark ettim ki bayağı bir nefret kusmuşum, beğendiğim oyunculardan başka filmin güzel yan var mıydı? Eh. Yani öyle izlenilmez bir film değildi ama kitaplarını sömürdüğümden ve Vampir Akademisi, çok sevdiğim bir seri olduğundan bu kadar kötü yönlü eleştiriyi mazur görün. Çünkü haklıyım. Filmi çıkmamış olsa daha mutlu olurdum şahsen.

Bu arada bir not düşeyim, gözüme takılan bir şey oldu yazıyı yazarken. İkinci film için hazırlıklar başlamamış. Ve filmin ilk çıkarken ki adı Vampire Academy: Bloodsisters idi; ancak gördüğüm kadarıyla Bloodsisters kısmını kaldırmışlar. Film bir seri olacağından bu adı eklemişlerdi ama büyük ihtimalle ikinci bir film olmayacak. Hiç üzülmedim. Sadece Adrian'ı kimin oynayacağını merak ediyordum, fakat bu şekilde bir hayal kırıklığı daha önlenmiş oldu en azından.

Kitaplarının sonuna kadar arkasındayım, ancak filmi hiç hoşuma gitmedi. Okumak isteyenler varsa çekinmeden okusunlar, filmini izlemeseler de olur.

Yeni bir yazıda görüşmek üzere, mutlu günler!


2 comments:

  1. Sen kitabı okuduğuna emin misin filmdeki herşey ile uyumluydu nerdeyse sırf eleştirmek için eleştirme

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uyumlu kısımları vardı, ancak bana göre uyumsuz yanları çok daha fazlaydı. Kitapla birebir bağdaştırdığın yerler hangileri? Bu yorumu neye göre yaptığını merak ettim. Belki haklı olabilirsin; ama burada kişisel, öznel bir görüş var zaten...

      Delete