Saturday, March 30, 2013

İnceleme: Obsidiyen/Obsidian

Kitap: Obsidiyen (Lux #1)
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Yayın evi: DEX
Sayfa Sayısı: 352
Goodreads Puanı: 4.38 (26,759 oy)

Her şeye yeniden başlamak çok berbat.
Annemle birlikte Batı Virginiaya taşındığımızda, kendimi sıkıcı işlere adamıştım, ta ki tüyler ürpertici yeşil gözleri ve kaslı vücuduyla yan komşumuz karşımda dikilene kadar.Ama işler tahmin ettiğiniz gibi gitmedi.
O, ağzını açtı.
Daemon hem kabaydı hem de kendini beğenmiş bir pislikti.Birbirimizden hoşlanmamıştık. Tam hikâye burada bitiyordu ki bir kazaya uğradım ve Daemon zamanı dondurarak beni kurtardı.
Yakışıklı uzaylı komşum üzerimde bir iz bırakmıştı.
Yanlış okumadınız. O, bir uzaylı. Daemon ve kız kardeşinin yeteneklerini çalmak isteyen düşmanları vardı ve Daemonın bıraktığı iz bütün düşmanları başıma toplamıştı.
Bu korkunç durumdan canlı kurtulmak içinse tek yapmam gereken üzerimdeki uzaylı izi etkisini yitirene kadar Daemonın yanından ayrılmamaktı.

"Obsidiyene bayıldım. Romanı bir gecede bitirmeye, kendinizi Daemona kaptırmaya ve serinin ikinci kitabı için sabırsızca beklemeye hazır olun."Deborah Cooke, The Dragon Diaries

"Daemon ve Katy, ateşle barut gibi. Her bölüm nefesinizi kesecek ve dahası için yalvaracaksınız."Jus Accardo, Touch

"Armentroutun yeni serisinin ilk kitabı başından sonuna hiçazalmayan bir heyecanla akıp gidiyor."RT Book Reviews 


     Kitap daha Türkiye'de yayımlanmadan önce Goodreads puanını görüp "Okumalıyım!" diye bağırmama sebep olmuştu. DEX'ten çıkacağını duyunca çok sevinmiştim, Jennifer'ın yazısına Melez Sözleşmeleri'nden güvensem de uzaylılar konusunda korkmuştum; ama korktuğuma değmedi. Eğer kitabı elinize alırsanız, bol kahkahalı, bol öküzlü saatlere hazır olun!
   Kitap eleştirilerinde Alacakaranlık ve Elli Ton serileriyle benzerlik olduğunu okusam da ben pek bağdaştıramadım açıkçası. Sonuçta Daemon gibi erkekler ve çekişmeli aşklar son dönem kitaplarının yüzde doksanında var. 
  Melez Sözleşmeleri'ni okuyan bilir, baş karakter Alex okurken sövdürecek tarzda bir kızdı; ancak bu seferki kızımız Katy oldukça iyi. Bir blogger olması bile sevmek için bir neden!
  Kitap genel olarak eğlenceli ve tadında tam bir Genç-Yetişkin romanıydı. Sadece Katy'nin duyguları okuyucuya daha açık belli edilseydi daha mutlu olurdum. Bir de kitabın arkasında keşke gereğinden çok spoiler yer almasaydı. 
  Bunun dışında Daemon'dan bahsetmezsek olmaz, kendisi kitap kurtlarının rüyalarını süslüyor. Katy'le aralarındaki diyalogları okuyunca üzerinizdeki etkisi aynen şöyle:
ya da böyle:

  Hikayedeki uzaylılar alışık olduğumuz türden uzaylılar değil elbet, gayet de cool varlıklar. İnsanın içinden "Başka gezegenlerde doğmak vardı..." nidaları yükselebiliyor. Çünkü gayet hoş yetenekleri var. 

Ve bir de haber verelim; serinin ikinci kitabı olan Onyx -Türkçe adıyla Oniks yakında bizlerle! Siz de  Daemon fırtınasına kapılmak istiyorsanız en yakın kitapçıya!
Puan (5 üzerinden):





2 comments:

  1. serinin 4 kitabınıda okudum. Tam okuma alışkanlığımı kaybettim derken iyi geldi. Ama 5. kitabı beklemek offf diyorum :) Kitabı tanıtırken "bol öküzlü" yorumunu okuyunca gülmeme engel olamadım resmen. :)) kesinlikle öyle. Aynen tavsiye edilir.
    Not: 5. kitabı beklemeyi göze alırsanız. (tavsiye ettiğim arkadaşlarım yüzünden ölüm tethtitleri alıyorum :) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben 4. kitabı hala okumadım! Sürükleyici bir seri, hemen elden kayıp gidiyor. Yeni kitapları beklemek biraz işkence tabii...

      Delete