Saturday, June 29, 2013

İnceleme: 28 Weeks Later




Film: 28 Hafta Sonra
Yönetmen: Juan Carlos Fresnadillo

Oyuncular Robert CarlyleRose ByrneJeremy RennerImogen Poots, Catherine McCormack, Harold Perrinea
Imdb Puanı: 7,0 (140.658 oy)
Yıl: 2007




Muhteşem soundtrack'i, güzel kadrosu, korkunç zombileri ve 28 Days Later'ın artan gerilimi ile süper bir filmdi.

Filmin başında bir "Ortasından mı başlattım acaba?" dedim. Yarısından başlatılan, mükemmel bir başlangıç yapmışlar filme. Öncelikle söyleyeyim, film başladığında enfeksiyon çoktan yayılmış. Yani başlangıcını görmüyoruz, bu nedenle 28 Days Later'ın devamı niteliğinde.

İlk filmi izleyeli bayağı oluyor, zaten 2002 yapımıydı yanlış hatırlamıyorsam. Cilian Murphy aşkımın başlama nedeni idi. İki film arasında karşılaştırma yapmayacağım tabii ki ama yıl nedeniyle görüntü olarak üstündeydi Weeks, gerçi şimdi düşününce, 2002 yılında da süper zombiler ortaya çıkarmış Danny Boyle.

Film beklediğim şeylerden farklı şeyler ortaya çıkardı, bunun çok sevdim. Bekleneni yapmamışlardı. Şoka uğradığım yerler vardı. Spoiler olmasın diye kimin kime yaptığını yazmayacağım tabii ama bir göz çıkarma sahnesi vardı ki oy dağlar dağlar.

 Askeriye olayı hoşuma giden başka bir olaydı. Askeri filmleri her zaman sevmişimdir, tabii Sniper'ın başında bizim Hawkeye, biricik Avengerımızı görünce hoş oldum. Adamın tip hiç değişmemiş yalnız.

Ne diyeyim, filmin başında Catherine McCormack'ın suratını görünce ayyy, dedim. Ben bu kadını hiç sevmem. Neyse bu filmde iyiydi. Gerçi surat ifadesi hep aynı. Değişik bir rolde görmek için can atıyorum.

Neyse, film Britanya da geçiyor. Ülke enfeksiyondan temizlenmiş ve yeniden şehirleştirilmeye çalışılıyor. Hikaye de karısını ölüme terk eden gıcık Don ve çocuklarının Londra'da buluşması ile başlıyor. Sonra olaylar olaylar. Filmin konusu da "Bir aile var zombi saldırısı oldu yarısı öldü bu kadar," tadında bir şey değil. Marjinal bir hava yaşattılar.

Patlama, gaz ve helikopter sahnesi hariç görüntüler süperdi. Onlar da yeşil ekran bilgisayar şeysi olduğu için zaten. Sonuç olarak, gerilim filmi sevenler izlesin. Zombi filmi sevenler hemen izlesin. Ama 28 Days Later ile başlamanızı tavsiye ediyorum.
Yeni yorumlarda görüşmek üzere! Zombili günler efenim.




No comments:

Post a Comment